Konfigurace řídicích jednotek (1)
Vážení čtenáři, v sérii článků vás spolu se specialisty ze společnosti SECONS seznamujeme s vývojem diagnostiky vozidel od počátku až do současnosti a představujeme známé i méně známé postupy při zjišťování závad prostřednictvím aplikací nebo přístrojů pro komunikaci s řídicími jednotkami. V rámci seriálu nahlížíme rovněž do vývojové dílny společnosti SECONS a přibližujeme náročný vývoj nejmodernějších diagnostických součástí – softwaru i hardwaru.
V tomto pokračování seriálu nakousneme další téma, řekl bych uživatelsky jedno z nejatraktivnějších. V naší praxi zjišťujeme, že po funkcích spojených s pamětí závad je změna konfigurace řídicích jednotek spolu s kódovacími funkcemi druhá nejpoužívanější. Dalo by se trošku opovržlivě říct, že po „čtenářích paměti závad“ jsou další skupinou zákazníků „zapisovači konfigurací“. Ono se není ani čemu divit – člověk se u toho neumaže a pro koncového zákazníka může být často nějaká modifikace vozu zajímavější než pouhá běžná oprava. Představte si, že se najednou na panelu přístrojů objeví nové menu, které nebylo ve voze „zaplacené“, najednou je k dispozici nová hračka, kterou je možné někomu ukazovat…
Ale aby nebyl můj úvod tak znevažující, konfigurace lze použít i k mnoha velmi užitečným zlepšením vozu – přidání výbavy (tempomat, tovární modul tažného zařízení, …) nebo změně parametrů vozu (odebrání airbagů pro motosportovní vůz, změna převodovky, po
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.