Diagnostika od A do Z (26)

Akční členy (2)

Vážení čtenáři, v sérii článků vás spolu se specialisty ze společnosti SECONS seznamujeme s vývojem diagnostiky vozidel od počátku až do současnosti a představujeme známé i méně známé postupy při zjišťování závad prostřednictvím aplikací nebo přístrojů pro komunikaci s řídicími jednotkami. V rámci seriálu nahlížíme rovněž do vývojové dílny společnosti SECONS a přibližujeme náročný vývoj nejmodernějších diagnostických součástí – softwaru i hardwaru.

V tomto dílu plynule navážeme na povídání o akčních členech z minulého čísla a toto téma dokončíme.

Informace o průběhu

Diagnostický tester musí během aktivace akčního členu korektně informovat o tom, zda diagnostická komunikace probíhá. To je u testu akčních členů důležité dvojnásob, protože kvůli různým neočekávaným chybovým stavům se může stát, že spouštění akčního členu přeruší diagnostickou komunikaci. Některé řídicí jednotky ale umějí informovat diagnostický tester dokonce i o průběhu aktivace akčních členů.

V základní podobě jde o informaci akční člen běží / skončil / nastala chyba. I tato informace může být velmi důležitá, protože diagnostikujete-li nějakou komponentu, je dobré vědět, zda aktivace stále běží. Takto „hezky“ fungujícím systémem reportování jsou vybavena třeba vozidla Peugeot a Citroën.

Další, podstatně pokročilejší způsob je, že tester poskytuje informace přímo o průběhu aktivace, a to buď fo

Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.


Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články