Vibrace při akceleraci v zátěži

Liga mistrů diagnostiky

Zajímavý diagnostický případ představí náš stálý spolupracovník Jakub Mejzlík ze společnosti Auto MERCIA, a. s., z Chrudimi také v tomto závěrečném vydání letošního roku.

I když jsem v první řadě elektrikář a diagnostik, čas od času se rád podívám na zoubek i nějaké mechanické závadě, a to obzvlášť když se k jejímu vyřešení dá použít osciloskop. Takový byl i případ dvojkové Octavie Combi s pohonem 4×4.

Hledání příčiny problému

Závada se projevovala tak, že při akceleraci ve větší zátěži došlo přibližně mezi 2 000 a 2 500 min-1 k silným vibracím, které se přenášely do celého vozu. Kolega, který závadu řešil, mi řekl, že mu připadá, jako by vibrace byly nejsilnější uprostřed vozu. Když jsme zkusmo vyřadili z činnosti spojku 4×4 odpojením pojistky pro napájení její řídicí jednotky – vibrace ustaly.

Místo závady jsme našli

Vrátili jsme tedy pojistku zpátky, vzali si sériovou diagnostiku a zopakovali zkušební jízdu, při které jsme závadu opakovaně vyvolávali a v naměřených hodnotách vlastní diagnostiky sledovali, kdy bude spojka 4×4 v činnosti. Potvrdili jsme tak, že k vibracím při akceleraci dochází přesně v okamžiku, kdy se tato spojka aktivuje.

Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.


Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články