Quo vadis, automobilní vzdělávání?

Současná situace odborných škol a učilišť se hodně změnila, zájem o tzv. „černá“ řemesla podstatně vzrůstá. Vypravili jsme se proto do Integrované střední školy Vysoké nad Jizerou, kde jsme si s ředitelkou Ing. Markétou Zelinkovou povídali o nejnovějších trendech ve školství.

Co se změnilo v oblasti odborného vzdělávání (podpora ministerstva školství, právní předpisy atd.) v porovnání s lety předchozími?

Pokud porovnám současnou výuku s předchozími dvěma lety, kdy bylo nařízeno přejít kvůli pandemii na distanční výuku, vyplývá z toho, že tento způsob výuky není pro učební obory a především pro odborný výcvik vhodný. Přestože v tomto období přibylo velké množství projektů, namátkou třeba Šablony, NAKAP, Erasmus++…, praktickou výuku v dílnách nikdy nenahradí. Ze strany MŠMT (Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy) zatím podpora odborného vzdělávání a propagace není příliš velká, a to zejména u učebních oborů. 

Podle nejnovějších informací se zvedá zájem o učební obory obecně, čímž by se dal eliminovat nedostatek v tzv. „černých“ řemeslech. Je tento trend patrný i ve vaší škole?

Žáků se zájmem o studium učebních oborů přibývá, a to nejen v naší š

Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.


Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články