Běžní uživatelé, výrobci aut i provozovatelé různých infrastrukturních služeb v posledních letech tuší, že elektromobilitu už prostě nelze ignorovat a je rozhodně vhodné začít se orientovat v základních technických otázkách. Mezi ně patří i nabíjení. Jak se elektromobily vlastně nabíjejí? Co je to wallbox nebo rychlonabíječka a jaký rozdíl je ve skutečnosti v označení AC a DC nabíječek? Ředitel společnosti Olife Energy Miroslav Vejman v tomto článku jednotlivé termíny vysvětluje.
AC nabíjení
Samotné označení AC je zkratka pro termín „alternating current“, tedy střídavý proud. AC nabíječky, označované jako pomalé nebo středně rychlé, jsou zařízení, která zprostředkovávají střídavý proud pro dobíjení elektromobilu. Výraz „nabíječka“ je zde ale trochu nadsazený. AC nabíječky totiž neobsahují žádnou silovou elektroniku. Nemají v sobě ani transformátory, ani usměrňovač. Nejde tedy ve skutečnosti o nabíječku jako takovou, nýbrž spíše o rozhraní mezi přípojkou elektřiny a elektromobilem. Nabíječka samotná, tedy usměrňovací zařízení, které přemění střídavý proud do stejnosměrné podoby, je přímou součástí elektromobilu. Z toho plynou i vlastnosti AC nabíječek: V zásadě se neliší rychlostí dobíjení. Ta totiž záleží čistě na elektromobilu a jeho technické výbavě. U AC nabíj
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.