22. 11. 2023
Společnost BORG Automotive Reman, přední nezávislý výrobce náhradních dílů pro automobily v Evropě, uskutečnila ve spolupráci s Univerzitou Linköping srovnávací hodnocení životního cyklu svých produktů. Výsledek: Repasované výrobky vykazují nižší dopad na životní prostředí v porovnání s nově vyrobenými náhradními díly.
Udržitelnost se stává stále důležitějším tématem na automobilovém trhu s náhradními díly. Totéž platí pro repasování automobilových náhradních dílů. Ty mají méně negativního dopadu na životní prostředí než nová výroba. Pouze u několika výrobců se však podařilo určit přesný dopad na životní prostředí.
Nižší dopad repasovaných dílů na životní prostředí
Společnost BORG Automotive, která je jedním z nich, pověřila univerzitu v Linköpingu o hodnocení životního cyklu (LCA) pro všech jejích osmi skupin produktů: použité originální brzdové třmeny, EGR ventily, startéry, alternátory, turbodmychadla, AC kompresory, hřebeny řízení a čerpadla řízení. Díly se distribuují pod značkami Elstock, DRI, TMI a Lucas. Čísla jasně hovoří ve prospěch repasovaných výrobků. Celkové výsledky ukazují, že hodnoty jsou výrazně nižší, pokud jde o dopad na globální oteplování (-60 %), rezervy přírodních zdrojů surovin (-70 %) a spotřebě energie (-42 %) v porovnání s nově vyrobenými díly ve shodných kategoriích.
Repasované ventily EGR: 99,6% úspora surovin
Podle LCA má repasovaný EGR ventil od společnosti BORG Automotive o 46 % nižší spotřebu energie, o 57 % nižší emise CO2 a vyžaduje o 99,6 % méně energie oproti nově vyrobenému EGR ventilu. Totéž platí pro repasované startéry: do atmosféry se vypouští o 77 % CO2 méně, zatímco spotřeba energie klesá o 80 % a čerpání přírodních zdrojů je dokonce o 90 % nižší ve srovnání s nově vyrobenými startéry.
Pozitivní výsledky jsou důležité pro distributory i dílny
„Jsme hrdí na to, že jsme jedním z prvních dodavatelů, který je schopen poskytovat našim zákazníkům reálné údaje o hodnocení životního cyklu svých výrobků. Zjištěné hodnoty se týkají pouze naší společnosti a nelze je univerzálně využít u jiných výrobců. V naší společnosti totiž pracujeme s cirkulárním obchodním modelem již více než 40 let a do výsledků vstupuje mnoho individuálních faktorů – například míra opětovného využití dílů na repasi nebo způsob, jakým organizujeme naše procesy, odkud získáváme naše dílčí komponenty i jak efektivně využíváme energii,“ říká Line S. Meldgaard, manažer pro udržitelnost ve společnosti BORG Automotive.