Nahlížíme k výrobcům vozidel
V tomto článku společně s Michalem Tolarem, Training & Development manažerem a technickým specialistou společnosti Kia, přiblížíme konstrukční řešení nejnovější podvozkové platformy e-GMP a zároveň se dotkneme možnosti oprav karoserie elektromobilů této značky.
Karoserie vozidla sice obecně představuje přibližně jen 30 % jeho hmotnosti, ale hraje klíčovou úlohu v bezpečnosti při nárazech i při jeho designu. U čistě elektrických vozidel se celková hmotnost zvyšuje asi o 15 %, a proto je na materiály použité na konstrukci karoserie kladen silný důraz. V současné době převažují prvky z vysokopevnostní (HSS) a ultravysokopevnostní (UHSS) oceli s lisováním za tepla, které umožňují snížit hmotnost vozidla a zároveň zvýšit jeho pevnost, a tím i jeho bezpečnost.
Platforma Kia e-GMP
Od roku 2021 tvoří platforma e-GMP (Electric-Global Modular Platform) základ řady nových elektromobilů automobilky Kia. Její konstrukci si přiblížíme převážně pro elektromobil EV6, u kterého byla tato platforma použita úplně poprvé..
K bezpečnostním parametrům vozidla EV6 přispěla podvozková platforma e-GMP a tuhá konstrukce karoserie. K bezpečnosti přispívá použití ultravysokopevnostní oceli lisované
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.