Vážení čtenáři, v tomto článku přinášíme informace o současném stavu paliv s obsahem biosložky. Podrobněji vás s jednotlivými typy paliv seznámí Ing. Vladimír Třebický, CSc., specialista ze společnosti SGS Czech Republic, s.r.o.
Biopaliva se do kapalných automobilových paliv přidávají již téměř dvě desetiletí. Přidávají se ve formě kyslíkatých látek: do automobilových benzinů ve formě etanolu (lihu) a/nebo ETBE (etyl-terc-butyléteru); do motorové nafty ve formě kyslíkatých metylesterů mastných kyselin (FAME, fatty acid methyl esters) a/nebo parafinické motorové nafty biologického původu, obvykle označované HVO (hydrotreated vegetable oils).
V současné době je důvodem přídavku biopaliv požadavek na úsporu emisí CO2, které musí prodejci a distributoři paliv splnit, limit úspory je podle zákona o ochraně ovzduší 6 %. Současně byla zavedena povinnost přidávat biopaliva z nepotravinářských surovin, tzv. pokročilá biopaliva, v množství 0,22 % energetického obsahu, tento požadavek se od roku 2025 zvýší na 1,07 %.
Co připravuje evropská legislativa?
Podle současného vývoje evropské legislativy lze předpokládat, že povinnost úspory emisí CO2 z dodávaných paliv se zvýší až na 13 %. Z toho vyplyne nutnost přidávat větší objem a současně biopaliva s vyšší úsporou CO2.
Předpokládá se, že automobilové benziny budou obsahovat kyslíkaté látky v množství nad 3,7 % hmotnostních, tzv. E10+, současně se předpokládá větší využití automobilových benzinů vy
Pokud Vás Älánek zaujal a pÅejete si pokraÄovat v jeho pÅeÄtenÃ, pÅihlaste se.
Tento Älánek je pÅÃstupný pouze pro pÅedplatitele
Máte už pÅedplatné? PÅihlásit se.