Článek z rubriky: Tohle přece dávno víte… (6)
Technické školení je skvělá věc. A neplatí to jen pro ty, kteří jsou školeni. Stejně tak může prospět i školiteli. Třeba tím, že ho uvede do reality. „Tohle přece už dávno víte!“ řekl by si kdekdo společně s pochybnostmi, zda vůbec něco tak samozřejmého na školení zmiňovat. Jenže opak je pravdou. Proto malé opáčko nikdy neuškodí. Navážeme tím na sérii článků o geometrii podvozku z předchozích vydání AutoEXPERTU. Tentokrát ale nepůjde čistě o geometrii jako takovou, pojednáno bude vibracích, na něž si zblízka posvítí Petr Kunzl a Josef Hruška ze společnosti AD TECHNIK.
Přál bych vám vidět ten údiv, když na školení zmíním, že jeden z projevů špatně seřízené geometrie mohou být vibrace vozidla.
„Geometrie a vibrace? Odkdy jako? Když auto vibruje, vyvážím přece kola. Když to nepomáhá, zkontroluji jejich stav, stav nábojů, kotoučů a správný způsob montáže na ně.“ To je samozřejmě naprosto správně.
A dál? Kardan ven (pokud na autě je), zní většinou svorně. A dál? Nové poloosy. A dál… Napadlo vás někdy ještě předtím, než začnete z auta pracně tahat jednotlivé rotující komponenty, udělat něco tak jednoduchého a bezbolestného, jako je kontrola geometrie?
„Ne, proč?“
Jak dovede špatná geometrie rozvibrovat celé auto
Podvozek,
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.