Tohle přece dávno víte… (7)
Známé rčení říká: „Od teorie k praxi.“ Nejinak tomu bude i v tomto článku, který úzce navazuje na předchozí pojednání o teorii vibrací podvozku vozidla. Praktické zkušenosti s těmito vibracemi, a jak celou problematiku řešit, rozebírá v navazujícím dílu Petr Kunzl ze společnosti AD TECHNIK.
Všechno souvisí se vším. A platí to i pro články v AutoEXPERTU. Volný cyklus zabývající se geometrií podvozku se v šestém vydání tohoto roku dočkal pokračování, v kterém se s kolegou zabýváme vibracemi vozidel a možnými návaznostmi na stav geometrie podvozku. Nešlo v něm ale jen o samotnou geometrii. Řeč byla také o chování zavěšení kola jako takového, o jeho přirozené frekvenci a rezonanci jednotlivých dílů. A světe, div se, o vibrujících kolech. A protože právě teď začíná hlavní sezona přezouvání kol, je nejvyšší čas střihnout si malé opáčko, i pokud jde o tak zdánlivě banální věc, jakou vibrující kola jsou.
Minulý článek se zabýval hlavně teorií. Tomu se při povídání o geometrii dá vyhnout jen těžko. Dnes to zkusím napravit a pojmout to co nejpraktičtěji. Prostě tak, jak to každodenně vídáme v servisech našich zákazníků.
Prvně si rozdělme příčiny vibrací kol do dvou hlavních kapitol. Jsou to vibrace způsobené nevývažkem a vibrace způsobené dalšími vlivy.
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.