Ve spolupráci se specialisty společnosti ZF se podíváme na postup opravy často opomíjené příčiny hlučnosti podvozku – vadného uchycení stabilizátoru.
Hluk přicházející z oblasti nápravy je často obtížné lokalizovat. Mnoho různých součástí v nápravě osobního vozu často činí rychlou a spolehlivou diagnostiku časově náročným procesem. První věcí, kterou je třeba na nápravě zkontrolovat, je její zavěšení, stabilizátory, spojovací tyče a kulové čepy včetně jejich uložení. Stabilizátor je díl nápravy, který bývá při odstraňování hlučnosti často přehlížen. Skřípavé zvuky při jízdě na hrbolatých silnicích nebo při zatáčení a případné vibrace kol mohou naznačovat opotřebení nebo jiné závady v uchycení, silentblocích nebo pouzdrech stabilizátoru. Pokud jste zde problém zjistili, výměna uchycení stabilizátoru za nové pomůže nežádoucí hlučnost odstranit.
Poznámka: Diagnostiku podvozku provádějte na plošinovém zvedáku. Tím zajistíte, že nedojde k falešnému hlukovému projevu nebo k jeho potlačení jako při uvolnění nápravy na dvousloupovém zvedáku.
Postup výměny uchycení stabilizátoru
Nezapomeňte, že je třeba dodržovat montážní postupy výrobce vozidla a také v nich uvedené bezpečnostní pokyny. Veške
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.