Podzim tradičně přináší sezonní témata a jedním z pravidelně se opakujících je i oblast akumulátorů a nabíjení. Petr Kalus ze společnosti Honoris se tentokrát zaměřuje právě na správnou péči o akumulátory.
O akumulátorech jako takových se toho napsalo už hodně, jaké jsou typy, co jim škodí a co se má dělat pro to, aby vydržely co nejdéle. Ale bohužel nám tuto snahu trochu komplikují nové technologie, různá nařízení a normy. Teď se podíváme, jak se k akumulátoru chová moderní alternátor, který má na jeho stav velký vliv. Stále častěji se také začnete setkávat s vozy, které mají elektrický pohon EV – ať už plnohodnotný, nebo částečný plug-in hybrid PHEV –, a tím pádem by neměla v dílně chybět vhodná nabíječka nebo dobíjecí stanice.
Jak alternátor (ne)dobíjí
Co je alternátor, nemá smysl vysvětlovat, slouží hlavně k tomu, aby po nastartování vozu zásoboval proudem celý automobil a k tomu udržoval akumulátor v nabitém stavu, aby mohl bez problémů nastartovat vůz za jakýchkoliv podmínek.
Máme tu však regulované (inteligentní) alternátory a ty pracují v rozporu s doporučeními výrobců akumulátorů. Aby byly u vozidel co nejmenší emise, sahá se snad do všech jejich komponent. A došlo také na dobíjení akumulátorů. U regulovaných alternátorů je standardem, že nedobíjejí akumulátor do plna, ale udržují ho mezi 70
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.