Až se zima zeptá…

Téma akumulátorů a péče o ně patří mezi ta stálá, s nimiž se na stránkách AutoEXPERTU můžete setkávat pravidelně. S příchodem podzimu se k němu opět vracíme a znovu ve spolupráci s techniky společnosti Honoris přinášíme shrnutí této problematiky.

O akumulátorech jako takových se toho napsalo už hodně: jaké jsou typy, co jim škodí a co se má dělat pro to, aby vydržely co nejdéle. Ale bohužel nám tuto snahu trochu komplikují nové technologie, různá nařízení a normy.

Typy akumulátorů

Na trhu existuje několik typů baterií, přičemž v základu se dělí na údržbové a bezúdržbové. U údržbových dochází k většímu odparu elektrolytu při jejich používání, proto je třeba jeho hladinu kontrolovat a v případě potřeby dolévat destilovanou vodou, aby nedošlo k poškození akumulátoru. Bezúdržbové akumulátory mají naopak odpar menší, toho je dosaženo zlepšením technologií během výroby. Do olova pro výrobu elektrod se přidávají různé prvky, jako například vápník, antimon, stříbro atd., tomuto procesu se říká legování. Taková směs pak dokáže významně snížit odpar elektrolytu, odpadá tak jeho kontrola a dolévaní. Není to ani možné, jelikož baterie jsou uzavřené. Právě zde se ale rozšířil mýtus o úžasných bezúdržbových akumulátorech, které dáte do vozu a vyměníte za 7–10 let.

Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.

Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články