Diagnostická praxe
Vážení čtenáři, v tomto pokračování seriálu se František Vaněk, specialista pro diagnostiku a elektroniku v automobilovém opravárenství a člen technického oddělení TechXpert společnosti Swiss Automotive Group CZ s.r.o. (SAG CZ), zaměřil především na diagnostiku turbodmychadel namísto běžně známých mechanických závad v turbookruhu.
Turbodmychadla jsou svým základním principem jednoduché, ale ve skutečnosti složité a zároveň velmi namáhané komponenty současných motorů. Navíc jsou obklopena množstvím elektroniky a čidel regulujících jejich provoz, proto turbo a celý systém přeplňování bývají poměrně často označovány za možné příčiny problémů s motorem. Výrobci vozidel totiž posunují technologie stále více dopředu, s čímž souvisí i rostoucí požadavky na znalosti a vybavení všech techniků a autoservisů.
Případ první: „Tédéíčko“
Jedním z klíčových parametrů turbodmychadla je jeho výkon, který je zásadní pro správný a efektivní provoz celého turbomotoru. Proto bývá při hledání závad důležité i jeho měření.
Když si vybavíte třeba Octavii TDI první generace se systémem řízení motoru EDC 15 VM a s rotačním vstřikovacím čerpadlem Bosch VP 33, dal se výkon turbodmychadla otestovat třeba provedením bypassu ventilu N75 přímo na okruh ovládání turba. Zároveň bylo důležité m
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.