Diagnostika systému AVS v praxi

Systémů upravujících funkce ventilového rozvodu pro zlepšení charakteristiky spalovacího motoru vzniklo již několik. Příkladem takového řešení je systém proměnného zdvihu ventilů vyvinutý automobilkou Audi a označovaný zkratkou AVS (Audi Valvelift System). Podívejme se společně na praktickou stránku fungování systému, který umožňuje dvourozsahovou změnu zdvihu otevření výfukového ventilu za účelem lepšího využití směsi při jejím spalování ve válci, a tím i zvýšení výkonu motoru a snížení spotřeby paliva.

Pokud jde o teorii řešení, je patent německého koncernu na zvýšení točivého momentu motoru relativně jednoduchý. Automobilka dosáhla svého cíle zavedením zcela nové konstrukce vačkové hřídele. Změny zdvihu výfukových ventilů se dosahuje použitím vačkových pouzder (obr. 1), která mají vedle sebe dva vačkové profily, a to pro malý i velký zdvih ventilu.

Písty elektromagnetických seřizovačů (viditelné v horní části fotografie) umožňují pohyb vačkového pouzdra a změnu profilu vačky.
Obr 1: Písty elektromagnetických seřizovačů (viditelné v horní části fotografie) umožňují pohyb vačkového pouzdra a změnu profilu vačky.

Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.

Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články