O akumulátorech jako takových toho bylo napsáno už hodně – jaké jsou typy, co jim škodí a co se má dělat pro to, aby vydržely co nejdéle. Tuto snahu však komplikují nové technologie, různá nařízení a normy. Podívejme se na věc z druhé strany a společně s Petrem Kalusem ze společnosti Honoris budeme zjišťovat, jak se k akumulátoru chová moderní alternátor.
Co je alternátor, nemá smysl vysvětlovat, ve stručnosti si připomeňme, že slouží hlavně k tomu, aby po nastartování vozu zásoboval proudem celý automobil a k tomu současně udržoval akumulátor v nabitém stavu, a ten tak měl dostatek energie pro bezproblémové nastartování vozidla za jakýchkoliv podmínek. Pokud si koupíte nový akumulátor (obr. 1), všude naleznete informaci, abyste jej udržovali maximálně nabitý a tím předcházeli jeho degradaci, až destrukci. Takže jak to má být, víme. Pokud si myslíte, že při vypnutí systému start/stop máte vyhráno a baterie vydrží deset let jako u starých vozidel, není tomu tak. Automobilky totiž mají další eso v rukávu.
Inteligentní dobíjení regulovaným alternátore
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.