Použití sériové diagnostiky při opravách klimatizace jsme si sice v minulosti již popisovali, ale byly to především konkrétní a úzce specializované případy. V tomto článku se proto bude specialista na servis klimatizací vozidel Michal Kladiva ze společnosti Car Diagnostic zabývat uvedeným tématem v obecnější rovině a v širších souvislostech.
Umění využít běžné diagnostické zařízení pro kontrolu funkce klimatizace je výborný grif, který když si dobře osvojíte, ušetříte spoustu času s kroky, jako je připojování plničky, a často zbytečný zásah do systému.
Kdy diagnostiku použít
Nejdříve je třeba umět rozlišit, jestli je vůbec možné skrze OBD rozhraní něco zjistit. Existuje mnoho variant konstrukcí HVAC (heating, ventilation, and air conditioning) systémů (obr. 1) a popravdě jen zkušenosti nasbírané časem vám umožní si při pohledu na model vozu před vámi pohotově vybavit, jestli má vůbec smysl nějakou diagnostiku připojovat. Paušálně ale platí, že u současných vozidel už jde o standard a požadované informace různě složitým postupem nakonec diagnostikou dohledáte. Rozdíly mezi jednotlivými výrobci jsou ale markantní a nelze dát přesný návod, v jakých místech topologie je máte nalézt.