Stlačený vzduch v pneuservisu

Zvykli jste si, že máte v dílně přípojku se stlačeným vzduchem jaksi automaticky po ruce? Jiří Krsek ze společnosti Inaircom vám v následujícím článku poskytne hlubší vhled do problematiky přípravy stlačeného vzduchu. Tentokrát se podíváme více do oblasti pneuservisu, v příštím vydání AutoEXPERTU pak přijdou na řadu lakovny a karosárny.

Pneuservisní služby jsou již dlouhodobě spojeny s využitím stlačeného vzduchu. Nebýt této energie, nebude čím natlakovat pneumatiky vozů, nešly by ovládat zouvačky a ve většině provozů by nebylo čím efektivně, ale přitom pohodlně povolit a opět utáhnout kola vozidel. S výrobou stlačeného vzduchu je jednoznačně spojen i charakteristický zvuk kompresoru a utahováku, který toto médium pohání.

Proč je však toto médium tak nezbytné? Důvod je prostý. Vzduch je stlačitelný plyn, který při správném nastavení tlaku optimálně udrží ráfek na zouvačce během výměny pneumatik, aniž by přítlačné patky tento ráfek poškodily. Díky tlaku se stejnoměrně rozloží síla do všech čtyř patek, které ráfek stabilizují. A co je stlačitelné, to se i rozpíná. Právě proto může stlačený vzduch vykonávat práci při rozpínání v rotorech utahováků, brusek a různém dalším nářadí využívaném v pneuservisech. Jednoduchost pneumatického nářadí jej činí mnohem odolnějším vůči poněkud hrubému zacházení v těchto provozech. Nic jiného než toto médium nedokáže zajistit správnou práci pneumatik vašich vozidel, a tím docílit dokonalého přenosu síly z motor

Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.


Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články