Jako první autoservis v Německu se nechal sdružením TÜV Thüringen certifikovat jako „certifikovaný servis pro elektromobily“ dealer BMW, společnost AH Fritze v Nordhausenu. Redaktor našeho sesterského časopisu kfz-betrieb Jan Rosenow tam byl a zjišťoval podrobnosti. Upozorňujeme, že článek je převzatý a popisuje situaci na německém trhu.
Kdo pracovníkům autoopraven řekne, jestli dělají všechno správně, pokud jde o zařízení dílny, bezpečnost práce a posouzení rizika? Postoj toho, kdo se spoléhá na to, že má vše v pořádku, jenom proto, že dodržuje standardy konkrétního výrobce, může být krátkozraký.
Protože při nehodě se zraněním nebo požárem nepůjde profesní sdružení nebo pojišťovna kvůli zjištění příčiny do BMW nebo Volkswagenu, ale za majitelem servisu. A ten by pak měl prokazatelně dokázat, že provedl veškerá preventivní opatření pro bezpečnou práci na vozidlech s vysokonapěťovými systémy – elektromobilech, plugin hybridech a plných hybridech. Proč je potřeba certifikát pro práci s vysokým napětím?
Pravidla teprve vznikají
Bohužel neexistují obecně platná pravidla, která by poskytla vyčerpávající
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.