Elektrická auta nezadržitelně zvyšují svůj podíl na trhu, a budou tak tvořit i čím dál větší část práce autoservisů. A to včetně těch, které se na ně přímo nespecializují. To znamená i nutnost elektrická auta v servisech nabíjet. Jak tento problém vyřešit co nejefektivněji s co nejnižšími náklady? K tomuto tématu se opět vracejí specialisté ze společnosti OlifeEnergy.
Často se mluví o tom, že mezi hlavní výhody elektrických aut patří jejich menší náročnost na servis. Jejich pohonné ústrojí je jednodušší, spolehlivější a na rozdíl od automobilů se spalovacím motorem nevyžadují zdaleka tak časté výměny provozních kapalin či filtrů. Navíc pokud už dojde na jejich opravy, vyžadují práci specializovaných odborníků, které dnes obvykle najdete jen v autorizovaných servisech.
Mohlo by se tak zdát, že pro běžné autoservisy v tuto chvíli elektromobily nejsou a ještě dlouhou dobu nebudou zásadním tématem. Ale s jejich stále větším rozšířením se bude situace rychle měnit. Mnohé servisy zaměstnají odborníky na elektrické pohony a i pro ty ostatní tu je stále celý zbytek auta, který se nijak zásadně neliší od toho se spalovacím motorem.
Ať už tedy elektromobil či hybrid dorazí do servisu na výměnu baterie či třeba na seřízení geometrie nebo výměnu brzd, je velice pravděpodobné, že ho bude v servisu nutné alespoň částečně nabít. Elektrické auto může dorazit téměř vybité nebo se může stát, že energie v baterii bude spotřebována na testovací jízdy. Další možností je, že se nabití elektromo
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.