
Elektromobily se chtě nechtě prosazují stále víc a víc, téměř všechny velké automobilky mají v portfoliu minimálně jeden plnohodnotný elektromobil a většinou také několik hybridních modelů. Pomalu nastává doba, kdy se tato vozidla začínají objevovat i v běžných autoservisech. Když pomineme legislativní a bezpečnostní požadavky, zůstává stále otevřená technická otázka: Jak dobíjet nejen servisované elektromobily v autoservisu? Na toto téma odpovídá Martin Schneider, vedoucí realizace energetických služeb ve společnosti PREměření, a. s.
Úvodem je třeba říct, že oblast elektromobility je „mladá“ a také legislativní podmínky jsou zatím nedokonalé a neupravují všechny eventuality, které při zajištění dobíjení vozidel v autoservisu mohou nastat. Znamená to, že je prozatím zapotřebí každý jednotlivý případ posoudit individuálně.
Chci nabíjecí stanici pro svůj autoservis, abych mohl zajišťovat nabíjení opravovaných vozidel, a později bych rád nabíječku (nabíječky) využil i pro veřejné nabíjení.
Úplně na začátku je potřeba zmínit, že jsou nejen velké legislativní rozdíly mezi neveřejnou a veřejnou dobíjecí stanicí, ale také v ceně normálního a rychlého dobíjení. Obecně nedoporučujeme míchat provoz neveřejné a veřejné dobíjecí stanice. Každá má jiný status vůči legislativě a primárně veřejná stanice by měla být přístupná 24/7 v místě, kde vám nebude narušovat bezpečnost objektu z hlediska pohybu cizích osob.
Další odpovědi budu proto směrovat k provozu a výstavbě neveřejn
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.
