Letošní závodní sezóna bude pro společnost Goodyear nejnáročnější od jejího návratu na Le Mans v roce 2020. Bude totiž letos spolu s 16 vozy LMP2, které se zúčastňují závodů na celém světě, například v seriálech European Le Mans Series nebo Asian Le Mans Series, zásobovat pneumatikami i nabité startovní pole 23 vozů kategorie LMGT3, jež které na okruh vyjedou vůbec poprvé.
Výrobní závod Goodyear v německém Hanau pro Le Mans vyrobí a dopraví na závody přibližně 7 250 pneumatik. Dodávky pneumatik a vybudování montážního zázemí a catering pro více než stovku členů týmu během závodního týdne bude zajišťovat více než dvacet nákladních vozidel.
Montážní zázemí společnosti Goodyear je tradičně životně důležitým ústrojím závodu s nejdelší historií na světě. Průběžně odebírá použité pneumatiky, jež mohou mít za sebou ujetou vzdálenost v ekvivalentu dvou Velkých cen formule 1, a na etapu závodu je vybavuje pneumatikami novými. Servis tisíců pneumatik během jediného víkendu vyžaduje velmi přesné sledování dat, propracovaný supply management a sehranou týmovou práci. Při řízení dění na trati tým odborníků společnosti Goodyear analyzuje data v reálném čase a sleduje výkonost pneumatik a porovnává je s očekávanými hodnotami. Aktuální podmínky na trati, jako je její teplota či očekávané změny počasí, předává svým technikům přiděleným jednotlivým týmům, aby mohli volit správnou strategii a vhodné nastavení. Ke sledování využití pneumatik se během víkendu používá technologie RFID. Získané informace se předávájí traťovým komisařům, aby byl zaručen regulérní průběh závodu ze strany všech závodníků.
Mimo závodní trať
V rámci iniciativy společnosti Goodyear na zvýšení trvalé udržitelnosti dopravy, se materiál z ojetých pneumatik znovu využívá třeba na výrobu podlahových krytin. Již loni proběhla prezentace podlahové krytiny vytvořené ze stovek recyklovaných pneumatik.
„Dobře se připravit a úspěšně zvládnout závod v Le Mans pro náš tým představuje vždy největší výzvu celého roku,“ říká Mike McGregor, manažer programu Goodyear pro vytrvalostní závody. „Mnohé postupy jsou celý rok stejné, ale na Le Mans v nesrovnatelně větším měřítku. Pro Goodyear jde o největší motoristickou událost roku již od jeho opětovného vstupu do WEC téměř před pěti lety. Je to veliká zodpovědnost, ale mám tu čest pracovat s týmem lidí, kteří v zákulisí odvádějí hodně práce, aby na trati mohl probíhat skvělý závod, a jsou si přitom vědomi, že jejich práce má dopad i mimo trať.“