Na veletrhu CES 2023 oznámila společnost ZF Group významný pokrok ve své práci na rozšiřování technologií, které mění pravidla hry a naplňují slib společnosti: Next Generation Mobility Now. Klíčový vývoj napříč všemi oblastmi má za cíl urychlit celosvětový nástup elektromobility, automatizované dopravy a softwarově řízených vozidel.
Výkonný počítač ZF ProAI
Nová edice počítače s podporou více domén znamená, že jedno zařízení může podporovat funkce ADAS, infotainmentu nebo podvozku na samostatných deskách. To zahrnuje konfigurace systému na čipu (system-on-chip) od více dodavatelů. Dokonce je schopen paralelně hostovat více operačních systémů, třeba QNX pro funkce ADAS a Android Auto pro infotainment. Další velkou výhodou je, že softwarové balíčky již vyvinuté a implementované na konkrétních mikroprocesorech lze přenést do vícedoménové struktury.
Vyhřívací bezpečnostní pás ZF Heat Belt
Pás, který ohřívá prostor v přední části karoserie prostřednictvím vetkaných drátů, dosahuje povrchové teploty až 40 °C při spotřebě pouhých 70 wattů. Instalace je jednoduchá a není třeba nastavovat navíječe a předpínače bezpečnostních pásů. Kombinace vyhřívacího pásu s dalšími kontaktními topnými tělesy (vyhřívání sedadel nebo volantu) umožňuje řidiči nastavit nižší úroveň vyhřívání kabiny. To může prodloužit dojezd elektromobilu v chladném počasí až o 15 %.
Autonomní vozidlo úrovně 4
Vozidlo pro kyvadlovou dopravu nové generace bude schopno autonomní jízdy úrovně 4 (podle SAE J3016).
Do komplexního systému autonomního řízení ZF, jehož jádrem je ZF ProAI, je integrován Virtual Driver. Skládá se ze dvou hlavních částí, výkonnostní a bezpečnostní. Ta bezpečnostní sleduje komplexní situace v rámci bezpečnostních aspektů, definuje virtuální ochranná zábradlí a v případě potřeby zasahuje, aby pomohla zmírnit kritické situace. Výkonová část mezitím umožňuje plynulou jízdu podle definovaných scénářů. Vozidlo se vyznačuje také plně modulární konstrukcí interiéru, která umožňuje přizpůsobit jej specifickými potřebám zákazníka.
Tento článek najdete v časopise AutoEXPERT vydání č. 1+2/2023.