ZF pro elektromobilitu

14. 12. 2023

ZF 1: Hlavní brzdový válec, který perfektně spolupracuje s elektronickým posilovačem brzd TRW.
Hlavní brzdový válec, který perfektně spolupracuje s elektronickým posilovačem brzd TRW.

Hydraulický systém je ústředním prvkem brzdové soustavy elektromobilů. V případě oprav by dílny měly vždy používat náhradní díly originální kvality, aby byl zajištěn správný výkon brzdového systému. Společnost ZF Aftermarket proto doplňuje svůj sortiment brzdových komponentů značky TRW o hlavní válce a brzdové válečky a také brzdové třmeny pro elektrická vozidla. Program pak doplňují brzdové hadičky.

Klíčový systém

Brzdová soustava je nejdůležitější bezpečnostní systém v autě. To znamená, že autoservisy by neměly při jeho opravách slevovat z kvality dílů. Zejména u elektromobilů, protože jejich brzdový systém byl výrobcem navržen pro speciální provozní podmínky. Hydraulický brzdový systém elektromobilů a hybridů musí být zvláště citlivý, aby řidič nepocítil přechod mezi elektrickým (rekuperačním) a hydraulickým brzděním. A musí si poradit i s delší dobou nepoužívání, protože při mírném zpomalování se používá pouze elektrické brzdění.

ZF Aftermarket má řešení

Pod značkou TRW je k dispozici široká škála brzdových produktů pro elektrická vozidla – od brzdových kotoučů až po destičky.
Pod značkou TRW je k dispozici široká škála brzdových produktů pro elektrická vozidla – od brzdových kotoučů až po destičky.

Pro trh náhradní spotřeby dodává ZF Aftermarket pod svou značkou TRW širokou škálu hydraulických komponentů v originální kvalitě, které lze použít k opravě mnoha současných elektromobilů. Novinkou na trhu je například hlavní brzdový válec pro modely založené na Modular Electric Toolkit (MEB) Volkswagen (VW ID.3, ID.4, ID.5, Audi Q4 e-tron a e-tron Sportback, Škoda Enyaq a Cupra Born). Hlavní brzdový válec perfektně spolupracuje s elektronickým posilovačem brzd TRW (EBB, Electronic Brake Booster).

Dalším přírůstkem do programu TRW jsou brzdové válečky kol, které společnost dodává pro řadu modelů s bubnovými brzdami. Nejnovější přírůstky pro elektromobily jsou pro modely jako Opel Rocks-E, Renault Zoe a Twingo III, Škoda E-Citigo, VW E-Up, Peugeot 208 II a také Smart Fourtwo a Forfour. Celkově značka TRW pokrývá téměř celý evropský vozový park s více než 600 čísly dílů. Kolové brzdové válečky TRW jsou dostupné v litinové i hliníkové verzi a jsou vyráběny podle OE specifikací.

Program TRW hydraulických dílů pro brzdový systém završuje rozsáhlé portfolio brzdových třmenů. Mezi nové přírůstky patří ty pro elektromobily, jako jsou Audi e-tron, BMW i3 a iX3, stejně jako četné modely od Stellantis Group, včetně dodávek a kombi vozů Citroën a Peugeot, Opel Corsa E a Peugeot E 2008 malé vozy a Citroën C4. Nechybí ani elektricky poháněné modely značek Ford, Fiat a Iveco.

Dodržujte technologické postupy

ZF Aftermarket doporučuje, aby autoservisy při výměně brzdových třmenů vždy vyměňovaly brzdové hadičky. Podle zkušeností odborníků ZF se těmto důležitým komponentům často nevěnuje stejná pozornost jako opotřebitelným dílům, brzdovým destičkám a kotoučům. Nové brzdové hadičky však zajišťují objemový průtok brzdové kapaliny předepsaný výrobcem vozu, zaručují ideální brzdný tlak, zabraňují znečištění nově instalovaných náhradních dílů usazeninami ze starých hadic a uvádějí brzdový systém do jednotného a optimálního stavu. Brzdové hadičky TRW jsou dostupné prakticky pro všechna vozidla na evropském trhu, což spolu s nabídkou brzdových destiček, čelistí, kotoučů a brzdové kapaliny ze značky dělá kompletního dodavatele brzdového systému.

www.zf.com

Další články