Poprosili jsme zástupce dodavatelů lakovacích materiálů, aby nám dali tip na zajímavé lakovny, které bychom mohli navštívit. Společnost Bučan zamířila prstem tak říkajíc do vlastních řad a nasměrovala nás na svého technika Roberta Otmara. Kromě závazků vůči této společnosti totiž s bratrem (a donedávna i s tatínkem) provozují vlastní autoservis a lakovnu. Následující reportáž však bude o neuvěřitelném projektu, který se pánům Otmarům podařilo dotáhnout do úspěšného konce a to stavba BMW 328 Roadster. Je to také vzpomínka a hold panu Otmaru staršímu, který nás před dvěma lety náhle opustil.
Obsah článku – fotoreportáž
• Prvotní rozmístění komponent do polotovaru rámu
• Výroba tzv. kopyta pro karoserii a příprava na laminování
• Hrubá skořepina karoserie
• Podvozková platforma získává konkrétní podobu
• Příprava na lakování
• Prototyp č. 1 zůstává v rodině Otmarových
• Prototyp č. 2 má svého zákazníka a ten jej používá v běžném provozu
• Řemeslný um a cit pro detail jsou patrné v každé drobnosti
Historie tohoto projektu sahá přibližně dvě dekády zpět, kdy si pan Miroslav Otmar, který byl vždy vášnivým milovníkem nádherných vozů se smyslem pro design, kvalitu a detail, vytyčil svůj sen. Jeho přáním bylo postavit individuální vůz typu roadster, který by spojoval všechny tyto elementy.
Tehdy se inspiroval dokonalostí v podobě BMW 328 Roadster, brázdícího silnice ve 40. letech 20. století. Započala dlouhá cesta, která v roce 2018 přivedla na svět tento jedinečný vůz. Pan Otmar strávil nejdříve přes tři roky ve fázi plánování, tvorby výkresové dokumentace a ladění všech dílů a nakonec se se svými dvěma syny pustil do práce. Společně následně strávili dalších více než 5 000 hodin vlastní stavbou vozu, který by svými vlastnostmi a individualitou uspokojil jejich náročné představy.
Platforma BMW řady 3
Pro milovníky vozidel značky BMW byl podvozek jasnou volbou. Za základ použili ověřenou kvalitní platformu vozu BMW řady 3, zbytek však tvoří zcela ruční výroba. Právě sladění tovární platformy s individuální výrobou v jedinečný, technicky i designově vyladěný celek bylo největší výzvou celého projektu.
Vášeň a smysl pro detail prostřednictvím kvalitní ruční práce se doslova otiskly do mnoha detailů. Ať jde o návrh tvaru karoserie, ručně vyráběnou mřížku chladiče či kožené řemeny kapoty, nebo výrobu rámu čelního okna, individualizaci sedadel, interiéru a mnoho dalšího. Poctivá práce celé rodiny byla úspěšně dovršena homologací pro silniční provoz. Ta umožnila tomuto jedinečnému vozu užití v běžném provozu 21. století.
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.