BMW 328 Roadster – Zhmotněný sen

červené a modré BMW 328 Roadster

Poprosili jsme zástupce dodavatelů lakovacích materiálů, aby nám dali tip na zajímavé lakovny, které bychom mohli navštívit. Společnost Bučan zamířila prstem tak říkajíc do vlastních řad a nasměrovala nás na svého technika Roberta Otmara. Kromě závazků vůči této společnosti totiž s bratrem (a donedávna i s tatínkem) provozují vlastní autoservis a lakovnu. Následující reportáž však bude o neuvěřitelném projektu, který se pánům Otmarům podařilo dotáhnout do úspěšného konce a to stavba BMW 328 Roadster. Je to také vzpomínka a hold panu Otmaru staršímu, který nás před dvěma lety náhle opustil.

Bratři Robert (vlevo) a Jakub Otmarové.
Obr. 1: Bratři Robert (vlevo) a Jakub Otmarové.

Obsah článku – fotoreportáž
• Prvotní rozmístění komponent do polotovaru rámu
• Výroba tzv. kopyta pro karoserii a příprava na laminování
• Hrubá skořepina karoserie
• Podvozková platforma získává konkrétní podobu
• Příprava na lakování
• Prototyp č. 1 zůstává v rodině Otmarových
• Prototyp č. 2 má svého zákazníka a ten jej používá v běžném provozu
• Řemeslný um a cit pro detail jsou patrné v každé drobnosti

Historie tohoto projektu sahá přibližně dvě dekády zpět, kdy si pan Miroslav Otmar, který byl vždy vášnivým milovníkem nádherných vozů se smyslem pro design, kvalitu a detail, vytyčil svůj sen. Jeho přáním bylo postavit individuální vůz typu roadster, který by spojoval všechny tyto elementy.

Tehdy se inspiroval dokonalostí v podobě BMW 328 Roadster, brázdícího silnice ve 40. letech 20. století. Započala dlouhá cesta, která v roce 2018 přivedla na svět tento jedinečný vůz. Pan Otmar strávil nejdříve přes tři roky ve fázi plánování, tvorby výkresové dokumentace a ladění všech dílů a nakonec se se svými dvěma syny pustil do práce. Společně následně strávili dalších více než 5 000 hodin vlastní stavbou vozu, který by svými vlastnostmi a individualitou uspokojil jejich náročné představy.

Platforma BMW řady 3

Základ vozidla tvoří ověřená platforma vozu BMW řady 3, zbytek už je kompletně ruční výroba.
Obr. 2: Základ vozidla tvoří ověřená platforma vozu BMW řady 3, zbytek už je kompletně ruční výroba.

Pro milovníky vozidel značky BMW byl podvozek jasnou volbou. Za základ použili ověřenou kvalitní platformu vozu BMW řady 3, zbytek však tvoří zcela ruční výroba. Právě sladění tovární platformy s individuální výrobou v jedinečný, technicky i designově vyladěný celek bylo největší výzvou celého projektu.

Vášeň a smysl pro detail prostřednictvím kvalitní ruční práce se doslova otiskly do mnoha detailů. Ať jde o návrh tvaru karoserie, ručně vyráběnou mřížku chladiče či kožené řemeny kapoty, nebo výrobu rámu čelního okna, individualizaci sedadel, interiéru a mnoho dalšího. Poctivá práce celé rodiny byla úspěšně dovršena homologací pro silniční provoz. Ta umožnila tomuto jedinečnému vozu užití v běžném provozu 21. století.

Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.


Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články