Lakování dílů zakrývajících asistenční systémy

lakování dílů automobilu

Výrobci automobilů a lehkých nákladních vozidel stále častěji využívají pokročilé asistenční systémy pro řidiče ADAS (advanced driver assistance systems). Některé odhady předpovídají, že se trh ADAS zdvojnásobí z hodnoty 30,9 miliardy dolarů v roce 2022 na 65,1 miliardy dolarů do roku 2030. Pro autoopravárenství to však přináší poměrně zásadní výzvu. Ve spolupráci s produktovými manažery společnosti Servind/Standox vám přibližujeme lakování dílů zakrývajících asistenční systémy.

Tato výzva spočívá v tom, že podpůrná zařízení ADAS jsou zpravidla umístěná za lakovanými plastovými povrchy. Při opravách těchto dílů mohou vrstvy opravných lakovacích materiálů přímo ovlivňovat signál vysílaný a přijímaný snímači ADAS. Zvláště citlivé na tloušťku a složení povlakových vrstev jsou radarové snímače, což má za následek potenciální interferenci se základními bezpečnostními systémy a funkcemi, jako jsou:

 Typy snímačů a zóny jejich působení.
Obr. 1: Typy snímačů a zóny jejich působení.

• detekce chodců;

• předcházení kolizím;

• adaptivní tempomat;

• automatické nouzové brzdění;

• detekce mrtvého úhlu.

Vliv povlaku na ADAS

Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.


Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články