Tichá jízda

Věděli jste, že existují dva typy hlučnosti pneumatik a že klasifikační štítek na pneumatice zohledňuje pouze jeden z nich? Zástupci společnosti Nokian Tyres nám k tomu podávají náležité vysvětlení.

Hladina hluku představuje jeden z klíčových faktorů, které ovlivňují jízdní komfort. Spolu s tím, jak stoupá obliba tichých elektrických vozidel, se stále větší počet řidičů zajímá také o hlučnost pneumatik. Vnější hlučnost způsobená jejich valením a vnitřní hlučnost jsou dvě rozdílné věci, ale obě může motorista snížit tím, že udržuje své vozidlo i pneumatiky v dobrém stavu.

V okamžiku, kdy spotřebitelé nakupují nové pneumatiky, je velice obtížné zjistit, která z dostupných možností by na jejich vozidle byla ta nejtišší. Hlučnost pneumatiky ovlivňuje několik faktorů, jako je model a typ vozidla, ráfky, směs pryže, vozovka, jízdní rychlost i počasí. Rozdíly jsou dokonce i mezi podobnými vozidly, takže přesné srovnání je možné pouze v situacích, kdy je stejné vozidlo užíváno ve shodných podmínkách. Některé obecné předpoklady je však možné stanovit: čím měkčí je směs pryže, tím pravděpodobnější je jejich nižší hlučnost. Stejně tak vysokoprofilové pneumatiky nabízejí obecně vyšší komfort a tišší jízdu než jejich nízkoprofilové protějšky.

Co udává štítek

Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.

Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články