Kontrolka MIL – 2. část

Vážení čtenáři, přinášíme pokračování seriálu, ve kterém se specialista Dalibor Plischke ze společnosti MOTOR expert s.r.o. věnuje problémům souvisejícím s rozvody. Tento diagnostický případ, ve kterém autor popisuje problém s rozsvěcující se kontrolka MIL u vozidla Opel Meriva A 1.8i, jsme z prostorových důvodu rozdělili na dva díly. Nyní uvádíme druhou část.

 kontrolka MIL u vozidla Opel Meriva

PERIPETIE S ROZVODY (5)… další díly ZDE

Obsah článku
• Krátké připomenutí konce minulého dílu
• Pokračování případu – zkušební jízda č. 4
• Simulace přerušení obvodu snímače KH
• Simulace pohybu kabeláže snímače KH
• Kontrola elektrického obvodu multimetrem
• Hodnoty při odpojeném konektoru snímače VH
• Hodnoty snímače KH (při zapnutém i vypnutém zapalování)
• Kontrola polohy značek na rozvodových kolech
• Přenastavení časování rozvodů – pokus č. 1
• Přenastavení časování rozvodů – pokus č. 2
• Pokus se záměnou snímače vačkové hřídele
• Předání zákazníkovi se zatím odkládá
• Hledání zdroje rušení
• Odstínění kabeláže
• Kontrola po odstínění kabeláže
• Rekapitulace poznatků
• Závěr

Článek ze seriálu Liga mistrů diagnostiky. Další díly ZDE.

Zopakujme si popis problému:

Při preventivní výměně sady rozvodového řemene (po koupi ojetého vozu) se mechanikovi rozpadl původní snímač polohy vačkové hřídele. S ohledem na cenu následně zvolil snímač neoriginální. Po jeho montáži a kompletaci motoru docházelo opakovaně k rozsvěcování kontrolky MIL a ukládání chybového kódu (DTC) „P0340 Vačkový hřídel, snímač polohy A, řada 1“. Protože mechanik měl k dispozici pouze sériový tester a digitální multimetr a dále si s řešením vzniklého problému nevěděl rady, přistavil majitel vozidlo k nám.

Krátké připomenutí konce minulého dílu

Po nastavení napínací kladky rozvodového řemene do předepsané polohy byl při třetí zkušební jízdě a otáčkách 2 219 min-1 uložen chybový kód P0335 (obr. 24). Což byla novinka, dosud jsme se potýkali pouze s DTC P0340. Popis této chyby připomíná obr. 25.

Provozní podmínky při uložení DTC P0335.
Obr. 24: Provozní podmínky při uložení DTC P0335.
 DTC P0340 v paměti závad OBD-II, KTS 540.
Obr. 25: DTC P0340 v paměti závad OBD-II, KTS 540.

Pokračování případu – zkušební jízda č. 4

Po uložení DTC do protokolu Bosch ESI[tronic] a jeho výmazu z paměti závad jsem provedl čtvrtou zkušební jízdu. Ta proběhla beze změny statusu kontrolky MIL, což dokládá obr. 26. Avšak při následujícím chodu motoru na volnoběh se kontrolka MIL opět rozsvítila a v paměti závad čekal starý známý kód P0340 (obr. 27).

Průběh čtvrté zkušební jízdy, stav MIL na hodnotě 0.
Obr. 26: Průběh čtvrté zkušební jízdy, stav MIL na hodnotě 0.
Aktivace kontrolky MIL s DTC P0340 při volnoběhu.
Obr. 27: Aktivace kontrolky MIL s DTC P0340 při volnoběhu.

Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.


Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články