Vážení čtenáři, přinášíme pokračování seriálu, ve kterém se specialista Dalibor Plischke ze společnosti MOTOR expert s.r.o. věnuje problémům souvisejícím s rozvody. Tento diagnostický případ, ve kterém autor popisuje problém s rozsvěcující se kontrolka MIL u vozidla Opel Meriva A 1.8i, jsme z prostorových důvodu rozdělili na dva díly. Nyní uvádíme druhou část.


PERIPETIE S ROZVODY (5)… další díly ZDE
Obsah článku
• Krátké připomenutí konce minulého dílu
• Pokračování případu – zkušební jízda č. 4
• Simulace přerušení obvodu snímače KH
• Simulace pohybu kabeláže snímače KH
• Kontrola elektrického obvodu multimetrem
• Hodnoty při odpojeném konektoru snímače VH
• Hodnoty snímače KH (při zapnutém i vypnutém zapalování)
• Kontrola polohy značek na rozvodových kolech
• Přenastavení časování rozvodů – pokus č. 1
• Přenastavení časování rozvodů – pokus č. 2
• Pokus se záměnou snímače vačkové hřídele
• Předání zákazníkovi se zatím odkládá
• Hledání zdroje rušení
• Odstínění kabeláže
• Kontrola po odstínění kabeláže
• Rekapitulace poznatků
• Závěr
Článek ze seriálu Liga mistrů diagnostiky. Další díly ZDE.
Zopakujme si popis problému:
Při preventivní výměně sady rozvodového řemene (po koupi ojetého vozu) se mechanikovi rozpadl původní snímač polohy vačkové hřídele. S ohledem na cenu následně zvolil snímač neoriginální. Po jeho montáži a kompletaci motoru docházelo opakovaně k rozsvěcování kontrolky MIL a ukládání chybového kódu (DTC) „P0340 Vačkový hřídel, snímač polohy A, řada 1“. Protože mechanik měl k dispozici pouze sériový tester a digitální multimetr a dále si s řešením vzniklého problému nevěděl rady, přistavil majitel vozidlo k nám.
Krátké připomenutí konce minulého dílu
Po nastavení napínací kladky rozvodového řemene do předepsané polohy byl při třetí zkušební jízdě a otáčkách 2 219 min-1 uložen chybový kód P0335 (obr. 24). Což byla novinka, dosud jsme se potýkali pouze s DTC P0340. Popis této chyby připomíná obr. 25.
Pokračování případu – zkušební jízda č. 4
Po uložení DTC do protokolu Bosch ESI[tronic] a jeho výmazu z paměti závad jsem provedl čtvrtou zkušební jízdu. Ta proběhla beze změny statusu kontrolky MIL, což dokládá obr. 26. Avšak při následujícím chodu motoru na volnoběh se kontrolka MIL opět rozsvítila a v paměti závad čekal starý známý kód P0340 (obr. 27).
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.




