Osciloskop a rušení signálu sběrnice

Vážení čtenáři, přinášíme pokračování seriálu, ve kterém se specialista Dalibor Plischke ze společnosti MOTOR expert s.r.o. věnuje problémům souvisejícím s rozvody. Tento diagnostický případ ukazuje, že někdy se bez osciloskopu, pokud chcete zjistit zdroj rušení signálu, zkrátka neobejdete.

PERIPETIE S ROZVODY (6)… další díly ZDE

Obsah článku:
• Projev závady
• Základní informace o motoru
• Návrh diagnostického postupu dle výrobce vozidla
• Vlastní postup diagnostiky vozidla
• Závěr

Článek ze seriálu Liga mistrů diagnostiky. Další díly ZDE.

Popis problému:

Obr. 1: Počáteční kontrola paměti závad.

Důvod přistavení vozidla byl prostý – mechanik neměl k dispozici osciloskop, bez kterého si vyřešení tohoto případu nedovedu představit (což můžete dále posoudit sami). Běžné diagnostické vybavení v podobě multimetru, sériové čtečky ani aretačních přípravků rozvodů nedokázalo na otázku, v čem je chyba, odpovědět.

A to i když uložený DTC kód (obr. 1) nasměroval zmíněného kolegu na kontrolu mechanického stavu snímače vačkové hřídele (VH) a pro jistotu i klikové hřídele (KH) včetně jejich impulzních kol a nastavení rozvodů na značky. Také zkontroloval napájecí napětí a elektrický odpor signálního vodiče VH. Všechny uvedené kontroly dopadly dobře, a dospěl tedy k rozhodnutí vyměnit snímač VH, ale závadu tím bohužel neodstranil.

Projev závady

Hlavním problémem bylo, že v zatížení motor cukal, neměl dostatečný výkon a navíc se ani nerozsvěcovala kontrolka MIL.

Základní informace o motoru

Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.


Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články