Vážení čtenáři, přinášíme pokračování seriálu, ve kterém se specialista Dalibor Plischke ze společnosti MOTOR expert s.r.o. věnuje problémům souvisejícím s rozvody. Tentokrát se podíváme na to, jak dovede potrápit snímač otáček G28.
PERIPETIE S ROZVODY (7)… další díly ZDE
Obsah článku:
• Základní informace o motoru
• Návrh diagnostického postupu dle výrobce vozidla
• Vizuální kontrola: snímač otáček G28
• Osciloskopická kontrola snímače G28
• Kontrola axiální vůle klikové hřídele
• Vizuální kontrola stavu uložení KH
• Závěr
Článek ze seriálu Liga mistrů diagnostiky. Další díly ZDE.
Popis problému:
Řídicí jednotka motoru (ECU) zapisovala chybný snímač otáček motoru G28 i po jeho výměně za nový (obr. 1).

V tomto případě je zajímavý text bližšího popisu závady, který nabízí dvě možné příčiny:
- Snímač otáček motoru je uvolněný.
- Uvolněné je axiální ložisko klikové hřídele.
Základní informace o motoru
Jako v minulém dílu seriálu „Peripetie s rozvody (6)“, i zde jde o motor 1.4 TDI s kódovým označením AMF, tedy o tříválcové „pédéčko“ se systémem vstřikování Pumpe-Düse s jednou vačkovou hřídelí na hlavě motoru, společnou pro ovládání ventilů i čerpadel vstřikovacích jednotek PD. Pro připomenutí opět připojuji obr. 2 popisující sestavu hlavy motoru.
Návrh diagnostického postupu dle výrobce vozidla
K DTC kódu 16705 výrobce uvádí, že snímač otáček motoru G28 má nesmyslný signál a je ho nutno zkontrolovat dle kap. 23-1 (obr. 3). Zmíněná kapitola 23-1 dílenské příručky Fabia 2000 „Motor 1.4/55 TDI – vstřikování“ (obr. 4) uvádí, že je potřeba provést kontrolu odporu cívky snímače otáček, kdy mezi kontaktem 1 a 2 je předepsaná hodnota v rozmezí 450 až 550 Ω.
Vizuální kontrola snímače G28
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.