AUTOTIP servis s.r.o.
Již několikrát jsme na stránkách AutoEXPERTU prezentovali evropský koncept autoopraven Eurorepar Car Service (ERCS). V České republice se tato síť postupně rozrůstá a získává svoji členskou základnu. Nás zajímá osobní zkušenost jejích členů a motivace, proč se do konceptu zapojují. Tentokrát jsme se vypravili do Teplic do společnosti AUTOTIP servis s.r.o. a požádali o rozhovor jejího ředitele Ladislava Pelikána.
Popište prosím vaši společnost. Jak dlouho jste členem konceptu ERCS?
Naše společnost působí na trhu již více než třicet let. Zde v Teplicích jde o pobočku centrály, která se nachází v Ústí nad Labem. Ta vznikla jako jeden z prvních dealerů společnosti Opel a přibližně po deset letech se rozrostla o tuto pobočku. Značce Opel zůstáváme věrní, takže po jejím začlenění do koncernu Stellantis působíme i pro další značky. Celkově má společnost přes třicet zaměstnanců, z nichž deset pracuje zde v Teplicích.
Jak celkově koncept hodnotíte, kde vidíte výhody? Co vám přinesl, proč jste se do něj zapojili, na jakou zákaznickou skupinu se zaměřujete?
Vstup do sítě partnerů ERCS před dvěma lety byl pro nás určitou „investicí do budoucna“, resp. je to krok, kterým se na budoucnost připravujeme. Opel totiž deklaruje, že bude jako první výrobce vozidel mít od roku 2028 v nabídce pouze elektrické modely vozidel. My proto musíme na tuto skutečnost v dostatečném předstihu reagovat a připravit se na ni. To znamená, že musíme rozšířit svoje portfolio o další značky vozidel a služby. Zkrátka se musíme přizpůsobit nové době, a to velmi rychle. Koncept ERCS je v tomto ohledu pro nás velmi dobrá alternativa, protože je nadznačkový, přičemž si ale nese rysy, strukturu i úroveň fungování značkového konceptu, na které jsme zvyklí.
Kde vidíme výhody konceptu? No jednoznačně v tom, že zkrátka funguje! Jak z hlediska sdílení technických informací, tak distribuce náhradních dílů nebo marketingové podpory. Navíc – a v tomto se naopak od značkových konceptů liší – po nás na začátku nevyžadoval žádné velké investice do rebrandingu. To považuji za velkou výhodu.
Další aspekt, který od svých partnerů vyžadujeme, je rychlá a vstřícná komunikace ze strany manažerů konceptu. Jsou to konkrétní lidé, kterým můžeme kdykoliv zavolat, a cokoliv potřebujeme, řešíme společně hned a efektivně. Tento přístup je pro nás klíčový a je na stejné úrovni, jako je tomu v autorizované síti výrobce vozidel.
Jaké máte po dvou letech provozu zkušenosti? Kdo je vaše zákaznická skupina pro koncept ERCS?
Myslím, že po dvou letech už vidíme výsledky, máme určitý stálý okruh zákazníků. Prvotní zákaznická skupina pro koncept ERCS se rekrutovala z našich stávajících klientů, kteří vlastní vozidlo Opel a pak mají v rodině druhý vůz jiné značky. Tím, že byli s našimi službami spokojeni, přešli i s tímto druhým vozidlem k nám.
To byl prvotní rozjezd a my nyní dále „nabalujeme“ další zákazníky. Postupně je učíme na to, že už nejsme pouze značková opravna Opel, ale umíme jim nabídnout kvalitní multiznačkový servis. S dosavadní zkušeností jsme velmi spokojeni.
Tento článek najdete v časopisu AutoEXPERT vydání č. 9/2023.