Jaký bude IBIS 2025?

V červnu se v Istanbulu uskuteční globální summit IBIS 2025, tedy setkání odborníků v oblasti lakování, oprav karoserií, pojišťovnictví a příbuzných oborů. Jde o významnou akci v branži a my jsme poprosili jejího ředitele Roberta Snooka o rozhovor.

Můžete prosím představit IBIS obecně – kdo jej založil, jak se vyvíjel v průběhu času, jaká je jeho globální perspektiva?

IBIS znamená International Bodyshop Industry Symposium – takže to nemá nic společného s hotelovým řetězcem. Vlastníkem značky IBIS je Plenham Ltd se sídlem v Tringu ve Velké Británii. Plenham je soukromá společnost, kterou společně vlastní Chris Mann a Quintin Cornforth, ředitelé a akcionáři.

Ředitel odborného sympozia IBIS Robert Snook.
Robert pracoval na všech úrovních v oboru lakování a oprav karoserií, má přes 40 let zkušeností. Dnes je vlastníkem a generálním ředitelem společnosti Business Success Global, kde je vyhledávaným předním licencovaným poradcem a profesionálním koučem na pořádání akcí. Mimo jiné působí jako školitel pro známé značky v globálním měřítku.

Společnost Plenham byla založena v roce 1987 jako B2B vydavatel tištěných časopisů v oblasti automobilového aftermarketu a sektoru karosářských oprav. Dnes se vydavatelská divize vyvinula tak, že ji zastřešuje Bodyshop Magazine ve Velké Británii, který také pokrývá další nejrůznější aktivity, jako jsou jeho oborová ocenění, eventy, denní on-line zprávy, e-bulletiny a mobilní aplikace.

Samotná divize IBIS byla založena v roce 2001. Zahajovací konference se konala v roce 2001 v hotelu Celtic Manor Resort ve Walesu a zúčastnilo se jí 120 delegátů z 12 zemí. Od té doby se IBIS a počet jejích akcí a delegátů rozrostl na pořádání konferencí vedoucích představitelů tohoto segmentu autoopravárenství v každém regionu a na každém kontinentu kromě Antarktidy.

Dnes tedy IBIS pořádá akce čtyři úrovní:

  • Global Summit, který přitahuje více než 350 lídrů v oboru ze všech hlavních sektorů a trhů.
  • Regionální akce jako IBIS USA, Střední Amerika, Střední východ, Austrálie, Ibérie, ASEAN a další.
  • Národní akce ve státech, jako jsou Saúdská Arábie, Bahrajn, Francie, Irsko – s novými místy plánovanými na rok 2026/27.
  • Akce IBIS@, kdy pořádáme semináře o opravách následků havárií pro naše partnery, jako Automechanika, Autopromotec, Bodyshop News International a CSN Collision, na jejich událostech.

IBIS je také podporována našimi globálními mediálními partnery (jako je například AutoEXPERT), kteří pomáhají komunikovat s autoopravárenským průmyslem, a naší rodinou globálních ambasadorů IBIS v každém sektoru, kteří jsou našima očima a ušima v každém regionu. To vše zajišťuje, že IBIS zůstane v popředí oboru, poskytuje přesvědčivé důvody k účasti a poskytuje delegátům prvotřídní hodnotu a příležitosti k setkávání a rozvoji spolupráce.

Kultura a zkušenosti IBIS jsou shrnuty v našem motu pro rok 2025 „Shaping the Future: Leadership through Collaboration” (volně přeloženo „Tvoříme budoucnost: jsme lídry díky spolupráci“).

Nyní se připravujeme na IBIS 2025 – jaké bude hlavní téma, na co se mohou účastníci těšit? Kdo budou hlavní řečníci?

Globální summit IBIS 2025 bude mít několik inovací, nových řečníků a zážitků, které na akci IBIS dosud nebyly k vidění. Globální summit IBIS bude zkrátka globálnější než kdykoli předtím.

Odcházejí postpandemická témata jednotlivých lidí, každodenní provozní a krátkodobé nebo lokalizované problémy a naopak přichází širší perspektiva, zaměřená na rozvoj branže. Projednávat se budou témata, která zaměstnávají myšlenky lídrů v oboru o tom, co přijde dál a jak můžeme ziskově a udržitelně utvářet naši budoucnost v každém regionu světa.

Za řečnickým pultem očekávejte přední představitele ze všech zainteresovaných sektorů, včetně OEM, pojistitelů, technologických společností, dodavatelského řetězce a dalších, kteří budou diskutovat o globálních trendech, hlavních hnacích silách, které je řídí, a o tom, jak utvářejí budoucnost. Jedním z příkladů je vliv megacastingu na výrobu vozidel, dodávky dílů a opravitelnost. (Pozn. red.: Metodu megacasting zavedla automobilka Tesla ve svém berlínském i texaském závodě. Umožňuje vyrobit podvozek z jediného kusu hliníku místo téměř stovky menších dílů, což prospívá nejen nákladnosti, rychlosti a přesnosti výroby, ale také tuhosti karoserie a kvalitě. Jenže méně nadšené jsou pojišťovací ústavy, které postupně zjišťují, že i menší poškození vedou k velkým a nákladným opravám. A tyto ceny přenášejí do sazeb pojistného, čímž de facto přenášejí náklady ušetřené automobilkou na koncového zákazníka.)

Dalším tématem jsou změny, které ovlivňují budoucnost pojistitelnosti a ziskovosti. To vše podpořeno zaměřením na klíčovou roli všech lídrů – zajistit udržitelnost a pozitivní odkaz pro ty, kteří budou následovat

Jako ředitel konference můžete sledovat trendy. Můžete nám tedy říct, jaké jsou hlavní trendy v odvětví oprav karoserií? Jak se bude vyvíjet? Na co se nyní musejí dílny zaměřit, aby byly úspěšné a ziskové i za 10 let?

Nedávno jsem byl požádán, abych diskutoval o hlavních globálních trendech ovlivňujících náš průmysl na summitu pozitivity v USA. Když jsem si připravoval poznámky, zarazilo mě, když jsem se dostal na konec stránky A4 a uvedl 22 klíčových globálních trendů, aniž bych se na chvíli zastavil, a všechny jsem je považoval za důležité.

Kamkoli jako IBIS v našem globálním odvětví jdeme, všichni lídři se shodují, že se potýkáme s úžasným množstvím výzev, možností a složitostí najednou… a všechny špatné volby jsou stále dražší a dražší.

Stejné trendy „top 10“ se brzy objevují ve všech konverzacích po celém světě, jen v jiném pořadí priorit v každém regionu – což potvrzuje, že se všichni pohybujeme rychleji a rychleji stejnou cestou, ale právě teď na ní v různých fázích.

Deset hlavních trendů je často uváděno jako:

  • AI,
  • technologie vozidel,
  • elektrifikace,
  • digitalizace,
  • automatizace,
  • dodavatelský řetězec,
  • pojistitelnost,
  • opravitelnost,
  • udržitelnost,
  • leadership.

Jak si tedy jako opravna dáváte nejlepší šanci být úspěšný, ziskový a udržitelný se vším tím chaosem, změnami a výzvami? Co dělají úspěšní průkopníci a osvojitelé a ostatní ne?

Ve všech hovorech, schůzkách, zasedáních a diskusích, které v roce IBIS pořádáme, se domnívám, že jde o tři klíčové rozdíly, které budoucí vítězové soustavně demonstrují:

  • Ujasnit si, jaké jsou trendy, jak je ovlivní a co musí udělat, aby vyhráli.
  • Upustit od věcí, které jim zabrání vyhrávat, přijmout další inovace a nejprve se přizpůsobit.
  • Pochopení, že naděje není strategie.

Tento článek najdete v časopisu AutoEXPERT, vydání č. 4/2025.

Další články