Stále častěji se lze dozvědět nejrůznější protichůdné spekulace týkající se případného konce blokové výjimky. Tomuto tématu jsme se v minulém roce věnovali i my. S nejnovějšími informacemi přichází v tomto rozhovoru Andras Lorincz, generální ředitel LKQ pro střední a východní Evropu.
Vaše společnost je silným evropským hráčem v oblasti distribuce náhradních dílů a servisních řešení. Z tohoto titulu se podílíte i na připomínkování legislativního rámce, zejména tzv. blokové výjimky. Jaká je v tomto ohledu aktuální situace?
Bloková výjimka pro motorová vozidla (zkráceně MVBER) zaručuje, že vozidla mohou být servisována i mimo síť autorizovaných servisů. Tato pravidla platí od roku 2002 a naposledy byla revidována v roce 2010.
Nařízení MVBER dosud přináší spotřebitelům tu výhodu, že pomáhá nezávislým hráčům vyvíjet konkurenční tlak na výrobce vozidel a jejich sítě poprodejních služeb. Evropská komise uznává, že je nutná aktualizace, která by odrážela význam, který pravděpodobně bude mít přístup k údajům generovaným vozidly. Komise navrhuje prodloužit platnost nařízení MVBER o dalších pět let a ve snaze reagovat na současné technologie a tržní postupy zavádí některé omezené úpravy.
Společnost LKQ prodloužení nejméně o pět let podporuje, nicméně jsme přesvědčeni, že by evropská pravidla měla více odpovídat technologickému a tržnímu
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.