Ve druhé polovině května probíhal v tréninkové akademii společnosti Porsche Česká republika již třetí ročník velmi zajímavé náborově-edukační akce. Importér koncernu VW, zástupci značkové autorizované servisní sítě a odborné automobilní školy opět spojili své síly, aby celkem šesti stovkám studentů přiblížili svět praxe.
Třetí ročník akce, která trvá plné dva týdny, opět ukázal, že když se spojí dobrý nápad, obětavé týmy lidí a špičkové zázemí, může se povést úžasná věc. Importér koncernu VW, společnost Porsche Česká republika, poskytl zázemí svého moderního školicího střediska, kde školitelé vytvořili celkem osm stanovišť s konkrétní odbornou tematikou. Po zmíněné dva týdny sem pak dojížděli studenti partnerských automobilních škol z celé republiky a mohli během nich získat krátkou „ochutnávku“ z nejrůznějších oblastí autoopravárenské branže v podání koncernu.
Spojení výuky a zábavy
Při procházení jednotlivých stanovišť jste na první pohled mohli vidět, že školitelé společnosti Porsche Česká republika jsou lidé na svém místě. Vědí, jak přitažlivou formou komunikovat s generací mladých lidí, a připravili pro ně velmi zajímavý a názorný program. Skupiny studentů se na jednotlivých stanovištích točily po 45 minutách a kromě krátkých občerstvovacích a velké obědové pauzy bylo na celý den o zábavu i poučení postaráno.
Část stanovišť měla vyloženě technické zaměření a studenti si mohli „osahat“ základy elektromobility, diagnostiky či virtuální reality, používané při výuce. Na karosářském stanovišti se prakticky seznamovali s použitím moderních nýtovaček tak, že si vyrobili vlastní otvírák. Venkovní stanoviště elektromobility jim pak přineslo svezení na místě spolujezdce v elektromobilu. Jedno zastavení bylo věnováno zdravovědě a jedno bylo koncipováno jako úniková hra, která prověřila nejen důvtip, ale i schopnost kolektivní spolupráce zúčastněných.
Třešnička navíc
Vlastně ne jedna, ale hned dvě: první třešničkou byl skvělý profesionální catering. Tou druhou pak byla možnost v průběhu občerstvovacích pauz sbírat další vědomosti a body do celostátní soutěže Qhero prostřednictvím odpovědí na otázky ukryté pod QR kódy vyvěšenými v prostorách školicího střediska.
Spolupráce s regionálními dealery
Akce však nebyla pouze prezentační – jak bylo zmíněno, měla náborově-edukační charakter. To znamená, že podle daného regionu příslušných škol se v tréninkovém centru střídali i zástupci autorizované servisní sítě, kteří měli prostor pro to, aby před studenty a jejich učiteli prezentovali sebe samé, navázali spolupráci s příslušnými školami i studenty, nabídli jim možnost zaměstnání nebo třeba letní brigády. Celá akce probíhá v rámci interního projektu společnosti Porsche Česká republika Best Employer, tedy Nejlepší zaměstnavatel.
Obr. 9 a 10: Členové autorizované servisní sítě měli možnost se odprezentovat a nabídnout studentům spolupráci.
ZDE si můžete stáhnout tento článek v PDF.
Tento článek najdete v časopisu AutoEXPERT, vydání č. 6/2025.