Elektromobilita se již delší dobu stává nedílnou součástí automobilového světa, a ať už jsou názory odborné i laické veřejnosti jakékoliv, pravda je taková, že elektrická a hybridní auta tu s námi budou a jejich počet do budoucna už jenom poroste. Je tedy jasné, že s rostoucím počtem elektrických aut bude muset růst i počet autoservisů, které je budou schopny opravovat.
V souvislosti s tím jsme pro vás připravili nový seriál, kde se budeme podrobně zabývat téměř vším, co s opravami elektromobilů a hybridních vozidel souvisí, a to z hlediska potřeb autoservisu. V úvodním dílu představí náš stálý spolupracovník Jakub Mejzlík základní legislativní požadavky pro opravy těchto vozidel.
Kvalifikace pracovníků autoservisů pro práce na elektrických a hybridních vozidlech
Oblast elektromobility je zatím mladá a také legislativní podmínky jsou zatím nové a neupravují všechny eventuality, které při zajištění oprav vozidel v autoservisu mohou nastat. Přibližme si na začátek, co vše je nutné splnit.
Servis potřebuje mít samozřejmě patřičné vybavení a patřičně zařízené prostory, ale především jde o lidi, kteří budou mít znalosti, dovednosti a také oprávnění k tomu, s takovými auty pracovat. To, že technik musí absolvovat patřičná školení a vzdělávat se, aby těmto systémům rozuměl a uměl s nimi pracovat, je jasné. Součástí článku je přehledná tabulka 1, kde jsou popsány kvalifikace pracovníků v elektrotechnice dle zákona 250/2021 Sb., jak dané kvalifikace dosáhnout a jaké kompetence mají jednotl
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.