Dosud společnost Toyota recyklovala akumulátory z elektrických a hybridních vozidel pomocí konvenčního spalování. Loni na podzim se pustila do recyklace akumulátorů bez spalování s cílem najít recyklační technologii s nižšími emisemi. Je to první metoda přeměny vyčerpaných baterií na nové bez spalování
Obsah článku:
• Recyklace baterií bez spalování. Jak se to dělá?
• Vytřídí se staré kusy pro nové baterie
• Klíčové jsou kobalt, lithium a nikl
Recyklace baterií bez spalování. Jak se to dělá?
Použité baterie se naplní elektrolytickým roztokem, který umožní snadnější pohyb kladných a záporných iontů pro nabíjení a vybíjení elektřiny. Tato kapalina je však vysoce hořlavá a při nesprávné manipulaci hrozí nebezpečí požáru. Aby se toto riziko eliminovalo, může zařízení elektrolytickou kapalinu destilovat a extrahovat (právě tato technika se při běžné recyklaci nepoužívá, což znamená, že baterie musely být spáleny i s tekutinou).
Po extrakci kapaliny se články likvidují. Zařízení pak třídí a získává zpět zdroje, jako jsou velké kusy obsahující hliník a železo nebo prášek obsahující
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.