Toyota elektromobil s delším dojezdem – nová generace

Přehlídka dvou elektromobilů hnědé barvy značky Toyota

Společnost Toyota Motor Corporation v roce 2026 zahájí výrobu bateriových elektromobilů (BEV) příští generace. Odlišný způsob konstrukce a výroby a řadu nových pokročilých akumulátorů pro Toyota elektromobil. Na základě předpokladů výrobce se objeví v roce 2026 a budou tvořit 1,7 ze 3,5 milionu bateriových elektromobilů, které Toyota plánuje do roku 2030 zákazníkům dodat.

Prezident závodu Toyota BEV Factory Takero Kato k tomu řekl: „U akumulátorů budeme muset nabídnout různé možnosti volby, podobně jako nabízíme různé varianty motorů. Je důležité, abychom měli bateriová řešení kompatibilní s různými modely a zákaznickými potřebami.“

Obsah článku
• Nová generace baterií s kapalným elektrolytem
-Akumulátor Performance (lithioiontový)
-Akumulátor Popularisation (fosfát lithia a železa)
-Akumulátor High Performance (Lithioiontový)
• Průlom v oblasti polovodičových baterií (lithioiontové baterie)
• Životnost je vyřešena
• Další vývoj v oblasti polovodičových baterií
• Optimalizace rozměrů akumulátoru ke zlepšení dojezdu
• Co nejplošší baterie

Automobilka Toyota odhalila čtyři baterie nové generace včetně nejmodernějších technologií s kapalným i pevnofázovým elektrolytem a nastínila dva další kroky pro technologii baterií s pevnofázovým elektrolytem (obr. 1).

tabulka strategie bateriových technologií Toyota.
Obr. 1: Strategie bateriových technologií Toyota.

Lepší schopnosti baterií s kapalným elektrolytem

Toyota se i nadále zabývá vývojem baterií s kapalným elektrolytem, tedy mainstreamovou technologií současných bateriových elektromobilů, a chce nabídnout vyšší hustotu energie, zajistit cenovou konkurenceschopnost a zvýšit rychlost nabíjení. Dnes tak pro baterie s kapalným elektrolytem vyvíjí tři hlavní technologie: Performance, Popularisation a High Performance.

Akumulátor Performance (lithioiontový)

Lithioiontové baterie Performance by se od roku 2026 měly objevit v bateriových elektromobilech příští generace. Technologie by ve spojení s lepší aerodynamikou a nižší hmotností vozidel měla prodloužit dojezd BEV na více než 800 kilometrů.

Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.


Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články