„Hyundai Motor Way“

26. 6. 2023

Společnost Hyundai Motor Company uspořádala v Soulu napjatě očekávanou akci pro investory s názvem „CEO Investor Day 2023“, na níž zveřejnila své vizionářské střednědobé až dlouhodobé obchodní strategie a finanční plány. Hodlá i nadále aktivně využívat své historicky získané znalosti a inovace z oblasti vozidel poháněných spalovacími motory a současně usiluje o úspěšný vstup do éry elektrifikace prostřednictvím své nově představené strategie „Hyundai Motor Way“.

Hyundai Motor Group bude v příštích 10 letech implementovat výše uvedenou strategii prostřednictvím rozsáhlých investic ve výši 109,4 bilionu KRW (1,847 bilionu CZK) a současně urychlí svou transformaci na poskytovatele řešení pro chytrou mobilitu. Kromě toho se také zaměří na budoucí odvětví, jakými jsou autonomní jízda, vodík, robotika a vyspělá letecká mobilita AAM (Advanced Air Mobility), aby si zajistila vedoucí postavení na trhu budoucí mobility.

Společnost se konkrétně rozhodla, že zahájí realizaci své strategie „Hyundai Motor Way“ zajištěním investic pro nadcházející dekádu ve výši 109,4 bilionu KRW (1,847 bilionu CZK), včetně 35,8 bilionu KRW (604,3 miliardy CZK) na elektrifikaci. Jejím cílem je prodávat do roku 2030 dva miliony elektromobilů ročně.

Mezi klíčové pilíře strategie patří zavedení nové generace modulární architektury pro elektromobily, posílení kapacit pro výrobu elektromobilů, kompetencí pro vývoj akumulátorů a budoucích odvětví.

Nová elektromobilová platforma umožní efektivní cestu k elektrické dominanci

Druhá generace platformy určené pro elektromobily, spadající pod novou integrovanou modulární architekturu IMA (Integrated Modular Architecture), v budoucnosti nahradí elektrickou globální modulární platformu E-GMP (Electric-Global Modular Platform). Platformu nové generace bude používat 13 nových modelů koncipovaných výhradně jako elektromobily, které do roku 2030 představí automobilové značky koncernu Hyundai Motor Group – Hyundai, Kia a Genesis. Společnost očekává, že IMA umožní standardizaci modulů a dílů mezi modely. Tím budou realizovány ještě větší úspory z rozsahu a výrazně se sníží složitost vývoje elektromobilů i náklady.

Systém vývoje vozidel implementovaný architekturou IMA přinese značný pokrok v porovnání se současným systémem a umožní maximální snížení nákladů. V současném systému lze stejné automobilové díly používat pouze u vozidel, která sdílejí stejnou platformu, díky vývojovému systému IMA však bude možné využívat více než 80 společných modulů napříč různými segmenty, bez ohledu na druh vozidla. Toto průlomové řešení zvětší flexibilitu a efektivitu vývojového procesu a připraví půdu pro výrazné úspory nákladů.

U druhé generace platformy přesahuje spektrum vyvíjených vozidel segment středně velkých SUV pokrytý současným systémem E-GMP. Nová platforma zahrnuje téměř všechny třídy vozidel od malých a velkých SUV přes pickupy až po vlajkové lodi značky Genesis.

Hyundai Motor bude u platformy druhé generace využívat různá akumulátorová řešení včetně nových generací akumulátorů NCM (lithium-iontové články na bázi niklu, manganu a kobaltu) a LFP (lithium-železo-fosfátové akumulátorové články). Zkoumá také různá tvarová řešení a uspořádání akumulátorových sad, aby si rozšířila možnosti jejich využití. Využít rovněž hodlá nejmodernější technologii k prodloužení dojezdu v podobě nezávislého záložního zdroje elektrické energie, který za jízdy umožňuje nabíjení a vybíjení sady akumulátorů. Integrace systému řízení sady akumulátorů na základě umělé inteligence navíc zajistí sledování a diagnostikování stavu akumulátorů v reálném čase, aby se zabránilo nekontrolovanému nárůstu teploty. Tím se zvýší úroveň bezpečnosti.

Kromě těchto hardwarových vylepšení umožní modulární architektury a platforma nové generace kompatibilitu softwarových architektur, jež podpoří strategii softwarově definovaného vozidla skupiny Hyundai Motor. Cílem společnosti je vybudovat ekosystém pro aplikace použitím otevřeného operačního systému a integrací řídicích jednotek, včetně funkcí pro autonomní jízdu úrovně 3 a vyšší, vysokovýkonných polovodičů a zdokonalených bezdrátových aktualizací OTA (Over-the-Air).

www.hyundai.cz

Další články