7. 8. 2023
Prémiový olej s nízkou viskozitou nabízí maximální potenciál úspory paliva a vysokou ochranu motoru.
Vývoj nových maziv pokračuje na plné obrátky. LIQUI MOLY uvádí na trh svůj dosud nejřidší motorový olej Special Tec AA 0W-8. „Nabízí absolutní maximum úspory paliva a zároveň komplexní ochranu motoru,“ říká Oliver Kuhn, zástupce vedoucího olejové laboratoře v LIQUI MOLY.
LIQUI MOLY Special Tec AA 0W-8 splňuje nejmodernější normu JASO GLV-1, jaká je požadována pro hybridní modely od značek Mazda a Toyota. Zkratka AA v názvu výrobku udává, o jaká vozidla se jedná. Zastupuje Asii a Ameriku. „Co se týče spotřeby paliva, byli japonští výrobci automobilů vždy velmi otevření. To byla také motivace pro nízkoviskózní oleje, počínaje olejem 0W-20,“ říká Oliver Kuhn. Tyto viskozity jsou možné pouze pro benzínové motory, a proto byla Země vycházejícího slunce vždy průkopníkem ve vývoji těchto speciálních motorových olejů. Tak je tomu i u hybridních vozidel.
Perspektivy vývoje: „0W-8 je aktuálně nejnižší třídou viskozity,“ říká expert LIQUI MOLY. „Bylo by možné dosáhnout ještě nižších hodnot, ale to by vyžadovalo obrovské úsilí. V roce 2015 rozšířila ‚Society of Automotive Engineers‘ (SAE) třídy viskozity směrem dolů na 0W-16 /-12 /-8. Zohlednit tuto situaci v API nebylo možné. Proto byla definována norma ILSAC GF-6B, která v současné době sahá pouze do SAE 0W-16. Japonská organizace pro automobilové standardy (JASO) vyvinula novou specifikaci pro oleje s velmi nízkou viskozitou s názvem JASO GLV-1 (Gasoline Low Viscosity). Je to aktuálně platný standard.
Mimochodem, po novém oleji LIQUI MOLY Spezial Tec AA 0W-8 je v Evropě velká poptávka. Toyota předepisuje olej s maximální úsporou paliva v příručce k vozidlu. Proto autoservisy a značkové prodejny netrpělivě čekají na šampiona v úspoře benzinu.