Při posuzování povinného ručení motorových vozidel je u klientů hlavním rozhodujícím kritériem jeho cena. O skutečný rozsah krytí a nabídku asistenčních služeb se zajímá pouhá čtvrtina z nich. Vyplynulo to z průzkumu chování zhruba 3 000 respondentů, který mezi svými poradci vyhotovila česká digitální finančněporadenská společnost Fingo.cz.
Při uzavírání povinného ručení za škody způsobené provozem motorového vozidla zajímá drtivou většinu (94,4 %) klientů jako první výše pojistného, kterou budou platit. Oproti tomu jen čtvrtina (23,6 %) pojistníků se stará, jak pojišťovna v případě pojistné události s klientem komunikuje. Něco málo přes čtvrtinu (29 %) klientů pak zajímá, jaká další připojištění si mohou zvolit a které služby konkrétně obsahují.
V případě zájmu o připojištění k povinnému ručení za škody způsobené provozem motorového vozidla se o možnostech připojištění a jejich nabídku zajímá 43,1 % klientů. Z toho většina (94,4 %) klientů poptává především připojištění čelního skla.
Nejčastěji se připojišťuje čelní sklo. Dávno pryč jsou časy, kdy vás zastavil za vámi jedoucí řidič s tím, že od vašeho vozu odlétl kamínek a poškodil jeho čelní sklo. Takové škody pojišťovny z povinného ručení již nehradí. Majitel auta si čelní sklo pro případy odlétnutých kamínků musí pojistit sám. K dalším vyhledávaným připojištěním patří střet se zvěří a rozšíření asistenčních služeb.
Jen pouhé 1 % se ale zajímá o kompletní připojištění všech skel na vozidle. Zatímco proti střetu se zvěří se připojistí celých 86,1 %, proti přírodnímu živlu a meteorologickým podmínkám je to jen 34,7 %. Co se pak týče případné havárie či vandalismu, pojistí se 37,5 % zájemců, zatímco s možnou krádeží vozidla počítá pouze 18,1 % klientů. Jedním z nejméně vyhledávaných připojištění je pojištění zavazadel ve vozidle. Sjedná si ho jen 1,4 % klientů, často proto, že o této možnosti připojištění vůbec nevědí.
V poslední době získává na oblibě také připojištění „přímá likvidace“ nebo „nezaviněná nehoda“, kdy vám byla škoda způsobena viníkem pojištěným u jiné pojišťovny. Vaše pojišťovna zaštítí veškerou komunikaci s pojišťovnou viníka, vyřídí likvidaci události a opravu vašeho vozidla a posléze si pojišťovny v podstatě vše vyřídí přímo mezi sebou.
Z průzkumu dále vyplývá, že čtvrtina (26,4 %) klientů nenechává své povinné ručení pravidelně každý rok přepočítávat, ani se o toto pojištění nijak zvlášť nezajímá. Z klientů, kteří naopak své povinné ručení pravidelně nechávají přepočítávat, to 98,6 % dělá proto, že hledá cenově výhodnější nabídky u konkurence. Z důvodu širšího krytí přehodnocuje své povinné ručení pouze 18,1 % klientů. Asi třetina (30 %) klientů mění poskytovatele pojistného krytí proto, že měli v minulosti s pojišťovnou negativní zkušenosti.