Sponzorství Goodyear FIA ETRC pokračuje

7. 6. 2024

Goodyear FIA European Truck Racing Championship

Společnost Goodyear pokračuje ve svém titulárním partnerství a exkluzivním dodávání pneumatik pro soutěž Goodyear FIA European Truck Racing Championship také v letošním roce. Úvodní kolo se uskutečnilo v Misanu 25. – 26. května, kde tento výrobce představil další generaci závodních nákladních pneumatik.

Soutěž započala v roce 1985 a rok 2024 se nese ve znamení 40. výročí této prestižní soutěže. Dnes se šampionátu účastní vozidla předních výrobců tahačů a bude to již devátá sezóna, kdy je společnost Goodyear oficiálním partnerem a exkluzivním dodavatelem pneumatik. Sedmikolový šampionát navštíví Itálii, Slovensko, Belgii, Německo, Českou republiku, Francii a Španělsko. Všichni budou určitě nejvíc sledovat Norberta Kisse, pětinásobného šampiona, který dominuje poslední tři sezóny.

Goodyear Drive Results Tour se objeví v paddocku

Přítomnost společnosti Goodyear bude jasně vidět v paddoccích, přičemž její Drive Results Tour 2024 bude na každém kole šampionátu. Zájemci se tak můžou během závodů dozvědět, jak může nabídka Goodyear Total Mobility pomoci zmenšit spotřebu paliva, a tím i snížit provozní náklady přepravních společností,

Nová závodní pneumatika

V soutěži Goodyear FIA ETRC vyžadují předpisy používání jediného typu pneumatiky pro širokou škálu podmínek na různých površích: od suchých tratí přes mokré až po chladné i vyhřáté povrchy na různých okruzích.

Tuto sezónu přináší výrobce Goodyear v rámci šampionátu další typ pneumatik se zcela novou směsí, vyvinutou pro zajištění větší přilnavosti, zejména za mokrých podmínek, což zvýší bezpečnostní standardy při závodech tahačů. Nová závodní nákladní pneumatika nabízí lepší přilnavost za mokra a větší odolnost. Tato inovace prodlužuje nejen životnost a výkon pneumatik, ale také podporuje cíle ETRC v oblasti udržitelnosti tím, že snižuje celkovou spotřebu pneumatik během závodní sezóny. Pneumatiku vyvinulo Inovační centrum Goodyear v Lucembursku a testování probíhalo nejen na zkušebních tratích Goodyear, ale přímo i na okruzích Nürburgring, Most a Slovakia Ring. Vývojáři se zaměřili zejména na optimalizaci kontaktní plochy pro rovnoměrnější opotřebení a optimalizaci výkonu během celé životnosti pneumatiky.

Maciej Szymański, marketingový ředitel nákladní divize Goodyear, shrnuje: „Naše společnost je hrdá na to, že může pokračovat ve svých aktivitách v soutěži European Truck Racing Championship, jednoho z nejprestižnějších šampionátů v závodech tahačů na světě. Jako titulární partner tak umožňujeme tahačům podat nejlepší výkon na trati, což v běžném provozu zajišťují i miliony nákladních pneumatik se špičkovými řešeními, které denně používají dopravní společnosti po celé Evropě. Vzhledem ke zprávám o FIA Motorsport Games, které poprvé zařazují závody tahačů, jsme rádi, že můžeme být součástí této vzrušující mezinárodní podívané v říjnu ve španělské Valencii.“

„Jako exkluzivní dodavatel pneumatik a titulární partner šampionátu díky naším inovacím neustále posouváme hranice možností v závodech tahačů,“ řekl Georg Fuchs, výkonný ředitel ETRA. „S uvedením těchto pneumatik nové generace potvrzujeme svou pozici lídra v technologii závodních i komerčních nákladních pneumatik, čímž směřuje budoucnost závodů tahačů k větší bezpečnosti, výkonu i udržitelnosti.“

Po závodech FIA ETRC 2024 projdou použité závodní pneumatiky procesem protektorování, čímž je bude možné dále využít dopravními společnostmi. Tato iniciativa pomáhá snižovat odpad i ekologickou stopu.

www.goodyear.cz

Další články