Vozíčkář Llovera dokončil DAKAR!

19. 1. 2024

Vozíčkář Llovera z ostravského týmu Fesh Fesh dokončil Rallye DAKAR!

46. ročník Rallye DAKAR je u konce. Za ostravský tým Fesh Fesh dokončil jeden z nejtěžších ročníků v historii andorský pilot, vozíčkář, Albert Llovera. Rallye dokončil na celkovém 17. místě v kategorii kamionů.

Brutální masakr, šílená dřina, neskutečně obtížné… Slova, kterými nejčastěji hodnotili letošní etapy legendární Rallye Dakar její účastníci, a nezáleží na tom, jestli jeli na motorce, v autě či kamionu.

Ostravský tým Fesh Fesh do rallye nastoupil se dvěma kamiony, dokončit se ale podařilo pouze andorskému jezdci Albertu Lloverovi, jehož posádku tvořila navigátorka Margot Llobera a mechanik Marc Torres ve speciálu Ford Cargo EVO I se startovním číslem 619. Závod dokončili na 17. místě byť kvůli nedojetí dvou etap do konce museli čerpat tzv. žolíka. Ten umožňuje posádkám po nějakém problému v závodě pokračovat, ale už nejsou oficiálně klasifikováni.

„To, že Albert, který je od svých 18 let na invalidním vozíku, absolvoval téměř 8 500 km napříč Saudskou Arábií, je neskutečný úspěch. Navíc na 17. pozici, byť to není v rámci oficiální klasifikace. Z celkového startovního pole 47 kamionů dokončilo závod v oficiální klasifikaci pouze 11, na tom je vidět, jak moc těžké to bylo,“ říká šéf ostravského týmu Fesh Fesh Tomáš Vrátný. „Před Albertem smekáme, stejně tak jako přede všemi, komu se letos podařilo dokončit. Protože projet tím peklem, které letos organizátoři na jezdce nachystali, je vítězství samo o sobě.“ Hodnotí letošní rallye Tomáš Vrátný.

„Tohle byl můj devátý Dakar, šest jsem jich absolvoval v kamionu a z toho čtyři s týmem Fesh Fesh. Tento ročník byl bezkonkurenčně nejtěžší a nebýt zázemí tohoto skvělého Fesh Fesh týmu, nevím, jak bych si s tím poradil,“ říká 56letý Albert Llovera, který má kamion Ford Cargo upraven tak, aby k jeho ovládání mohl používat pouze ruce. „Moc mi letos pomohla také moje posádka. Margot byla výborná v navigaci a Marc se mnou hodně sledoval trasu. Technických problémů naštěstí moc nebylo, kamion byl na závod bezvadně připravený,“ chválí Llovera jak svoji posádku, tak celý tým Fesh Fesh.

Druhým vozidlem, které bylo za Fesh Fesh nasazeno do soutěže, byla Tatra Jamal se startovním číslem 613 s litevskou posádkou Vaidotas Paškevičius, Albert Veliamovič a Gytis Gaspariunas. Vozidlo ale na konci třetí etapy začalo mít problémy s chlazením a došlo ke ztrátě chladící kapaliny. Posádka se snažila dostat závodní speciál ven z dun, ale došlo při tom k zadření motoru a to byl pro posádku č. 613 bohužel konec v soutěži.
„I to se na rallye stává, netěší mě to, ale to je život,“, říká k této situaci Tomáš Vrátný. „Naši mechanici to auto dostávali z dun prakticky 3 dny, vytáhnout ho ve finále pomohly 2 asistenční kamony, které poskytl organizátor, takže naštěstí si naši Tatrovku odvezeme zpět a na dílně ji dáme dohromady“, dodává Vrátný.

S podporou týmu Fesh Fesh se soutěže účastnil motorkář Libor Podmol, který v kategorii „male moto“ dokončil Dakar na XX místě.

Tomáš Vrátný se se svou posádkou Bartlomiej Boba a Jaromír Martinec se letošní Rallye Dakar nezúčastnil ze zdravotních důvodů. Loňský rok ale byl pro ně úspěšný. Na Rallye Dakar 2023 dokončili závod na 9. místě a navíc se stali vicemistry světa šampionátu FIA v dálkových rallye.

O Fesh Fesh Group

Fesh Fesh Group podniká v oblasti motorsportu. Zaměřuje se na poskytování motorsportových produktů a služeb – stavba speciálů, pronájem závodní techniky, marketingová činnost a samozřejmě účast na sportovních akcích. Členové týmu mají bohaté zkušenosti z Rallye DAKAR, Africe Eco Race, Silk Way Rallye, Baja Cross Country a dalších. Na Rallye DAKAR 2023 obsadil Fesh Fesh se svými kamiony celkové 9. a 17. místo, na Rally du Moroc třetí místo a stal se vicemistrem ve světovém šampionátu FIA v dálkových rally. Fesh Fesh je součástí skupiny Ostra.

https://feshfesh.group

Další články