Opravy automatických převodovek Ford v Čechách

opravy automatických převodovek

Naše redakce obdržela pozvání na představení opravy automatických převodovek Ford. My jsme jej využili a navštívili jsme Servis Ford Plzeň v Částkově ulici, kde se této činnosti jako jediní v ČR věnují. Proč začali tyto převodovky opravovat a jak složitá to byla cesta, popisuje vedoucí servisu Radek Němec. Na připojených obrázcích si můžete detailně prohlédnout také některé vychytávky, které tady umějí.

 Radek Němec, vedoucí autodílny Servis Ford Plzeň.
Radek Němec, vedoucí autodílny Servis Ford Plzeň.

Obsah článku:
• České vylepšení Powershift 6DCT450
• Osmistupňová převodovka 8F35/40/57
• Jak je to s doživotní náplní
• Bez plničky kapaliny ATF to nejde
• Náhradní díly jen v USA
• Američané nemají o Evropu zájem
• Čína také přispívá
• Ach, ta celnice!

Začínali jsme jako autodoprava se staršími auty, brzy jsme pořídili první dodávku Ford Transit, pak následovala další ve dvoulitrové a posléze i 2,2litrové verzi. Tehdy jsme rychle dospěli k tomu, že si je budeme muset spravovat sami. Ne že by autorizované servisy, které jsme v té době využívali, pracovaly špatně, to vůbec ne, nám šlo hlavně o rychlost opravy. Mohli jsme totiž auto s nějakými závadami odstavit až v pátek a v pondělí jsme s ním potřebovali zase odjet. Proto jsme začali budovat vlastní servis. Také jsme si říkali, že kdyby začala autodoprava skomírat, měli bychom připravena nějaká zadní vrátka. To se pro nás ukázalo jako správná volba. Na druhou stranu, kdybych věděl, co všechno mě čeká, raději bych se nechal někde zaměstnat. Navíc když chcete práci dělat kvalitně a na sofistikované úrovni, je to také o velkých financích.

Bavily by vás opravy automatických převodovek? Pokud jste pečliví a ochotní se učit novým věcem a navíc si slušně vydělat, rádi vás v Servisu Ford Plzeň přivítají. Další informace a kontakt najdete na www.fordpowershift.cz.

České vylepšení Powershift 6DCT450

Postupem času jsme se dostali až na opravy automatických převodovek, nejdříve první generace Powershift (6DCT450, Getrag 450), což je šestistupňová dvouspojka (obr. 1). V podstatě to začalo tím, že k nám do servisu přijel zákazník se závadou údajně mechanické převodovky a my jsme mu slíbili, že ji opravíme. Nakonec to byla automatická převodovka, kterou se nám opravdu podařilo spravit, ale poprvé nám to trvalo dlouho. Velkým problémem bylo vůbec sehnat nějaké podklady k její opravě.

My se do toho zakousli, učili se vše za pochodu a postupně jsme se vypracovali. Začínali jsme právě první generací převodovek Powershift, kde jsme zjistili, že největším problémem bývají rozlámané plastové elementy v tlumiči rázů (obr. 2). Nám se podařilo nahradit tyto často poškozené plastové díly výrobou z tlakově odlévaného bronzu (obr. 3). Po této úpravě má převodovka mnohonásobně delší životnost, což právě testujeme v našich vozidlech.

U převodovky Powershift, u níž evropský Ford uvádí výměnný interval 60 000 km, doporučuje Servis Ford Plzeň podle vlastních zkušeností maximálně 40 000 km.
U převodovky Powershift, u níž evropský Ford uvádí výměnný interval kapaliny ATF 60 000 km, doporučuje Servis Ford Plzeň podle vlastních zkušeností maximálně 40 000 km.
Poškozené plasty v tlumiči torzních kmitů (rázů). Tyto fragmenty se dostanou až do mechatroniky, kde ucpou ventily, a převodovka přestává řadit. Vznikající problém se dá poznat podle toho, že převodovka při zařazení polohy D nebo R tzv. kopne.
Obr 2. Poškozené plasty v tlumiči torzních kmitů (rázů). Tyto fragmenty se dostanou až do mechatroniky, kde ucpou ventily, a převodovka přestává řadit. Vznikající problém se dá poznat podle toho, že převodovka při zařazení polohy D nebo R tzv. kopne.
České vylepšení převodovky Powershift – náhrada plastových dílů (vlevo) bronzovými (v pravé polovině tlumiče rázů). Cena kompletu se pohybuje okolo 10 000 Kč.
Obr 3. České vylepšení převodovky Powershift – náhrada plastových dílů (vlevo) bronzovými (v pravé polovině tlumiče rázů). Cena kompletu se pohybuje okolo 10 000 Kč.

Osmistupňová převodovka 8F35/40/57

Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.


Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články