Přinášíme další díl seriálu specialisty na servis klimatizací vozidel Michala Kladivy ze společnosti Car Diagnostic. V tomto pokračování se bude věnovat nářadí pro vyhledávání netěsností.
Jak a podle čeho vybrat vhodnou plničku, jsem popisoval v minulých vydáních časopisu. Ve stejném duchu budu pokračovat s detailním vysvětlením rozdílů mezi nářadím, respektive metodami pro vyhledávání netěsností v okruhu klimatizací. Troufám si říct, že jde o stěžejnější vybavení, než je plnička samotná.
Detekce netěsností
Umění vyhledávat netěsnosti je prakticky samostatný obor, vyžadující znalosti hned několika metod a správných postupů. Zde se totiž rozcházejí i názory samotných výrobců automobilů. Únik chladiva je nejčastější závadou a vy musíte být schopni tyto úniky odhalovat rychle a efektivně, což není bez kvalitního vybavení možné. V současné době se pro odhalování netěsností používá několik metod. Žádná z nich však není sama o sobě dokonalá, často je nutné použít i jejich kombinaci. Tento článek rovněž není recenzí na jednotlivá konkrétní zařízení, ale má za úkol upozornit na rozdíly v parametrech a postupech při jejich využívání, abyste z každé technologie vytěžili maximum.
1. Vyhledávání netěsností pomocí podtlaku
Toto je ta nejzákladnější metoda kontroly netěsností, kterou jste vybaveni automaticky s nákupem plničky. Není třeba nic dokupovat, vývěva v systému vyrobí podtlak –1 bar. Následně se spustí odpoč
Pokud Vás Älánek zaujal a pÅejete si pokraÄovat v jeho pÅeÄtenÃ, pÅihlaste se.
Tento Älánek je pÅÃstupný pouze pro pÅedplatitele
Máte už pÅedplatné? PÅihlásit se.