Zkušenosti se stáčenou provozní kapalinou

Před časem nás oslovil zákazník, který řešil problém s kompletně zrezivělým chladicím systémem u několika svých vozidel. Když jsme se zaměřili na příčinu jeho potíží, narazili jsme na problém v nákupu neoriginální volně stáčené chladicí kapaliny. S tímto úvodem se nám ozval náš pravidelný přispěvovatel Ing. Jan Skolil ze společnosti CLASSIC Oil. Pojďme se s ním na tento fenomén podívat blíže.

Veletržní trhák

Ještě když jsem pracoval ve Velvaně, vždy mě fascinoval při návštěvě menších českých autosalonů pultový prodej stáčené chladicí kapaliny za velmi výhodnou cenu. Ve městech s veletržní minulostí, jako jsou Louny, Chomutov, nebo Lysá nad Labem, jste tak mohli, a pokud se ještě bude někdy vystavovat, tak i budete moci koupit „zaručený“ Fridex. Obvyklé balení byla průhledná PET láhev a s ochrannou známkou produktu si hlavu příliš nikdo nelámal. Pro zvýšení věrohodnosti pak ještě bylo na cedulce obvykle dopsáno, že jde o koncentrát s bodem tuhnutí -80 °C. Kdo čte tento časopis pravidelně, ví, že je to fyzikální nesmysl a ethylenglykol díky anomálnímu chování dosahuje maxima lehce nad -60 °C. Ale při 30% obsahu vody? Nicméně při tehdejší ceně pod 25 Kč/l, nekupte to.

Prodejna náhradních dílů

Vzorky z chladicího okruhu vozidel a vzorky shod<p class=Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.

Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články