BMW K1200S: Porucha motoru po zvýšeniu výkonu sa ťahala dva roky

Liga mistrů diagnostiky

Mikuláš Turek, diagnostický expert, distributor MT Pro na Slovensku a hlavní školitel MT Pro společnosti AUTODIAGNOSTIKA KLOC, s. r. o., si pro vás připravil velice zajímavý diagnostický případ s praktickou ukázkou použití expresní diagnostiky MT Pro na motocyklu BMW K1200S, který byl dva roky nepojízdný.

Počiatočný stav

Motocykel prešiel pred dvoma rokmi úpravou vo firme zaoberajúcej sa zvyšovaním výkonu, kde bola prevedená montáž powercommandera, SW úprava a vyladení výkonu na motorovej brzde. Problémy nastali už po ceste domov. Motocykel strácal striedavo výkon a v najnevhodnejšom čase výkon nabehol, čo bolo na ceste kritické a nebezpečné. Majiteľ sa po ceste domov rozhodol v inom servise powercommander demontovať, ale závada už pretrvávala. Tým začalo dvojročné trápenie a opravy v servisoch. Nepomohla ani návšteva v autorizovanom servise motocyklov BMW.

Riadiaca jednotka písala závady viacerých snímačov, ovládania klapky, spojkového spínača. Po výmene všetkých dielov sa aj tak zapisovali chyby, preto bola vykonaná výmena riadiacej jednotky motora. Po výmene RJ sa už chyby nezapisovali, len jedna bola stála, a to spínač spojky. Pre absenciu závad v RJ motora a len jednej chyby spojkového spínača bola oprava odovzdaná ako ukončená, ale po skúšobnej jazde závada výkonu pretrvávala.

Začiatok merania

Po prezretí motocykla som prešiel priamo na meranie RJ motora pod sedadlom

Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.


Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články