Pozor na pokles napětí při diagnostice

Diagnostická praxe

Vážení čtenáři, v tomto seriálu popisují diagnostičtí specialisté AutoPROFITEAMU, servisního konceptu společnosti APM Automotive, své zkušenosti ze servisní praxe. František Vaněk z hloubi svého archivu vylovil jeden zajímavý případ, ve kterém připomíná, že při diagnostikování problémů na autech je důležité, aby ve vozidle bylo dostatečné napětí v palubní síti.

Pro správnou a efektivní diagnostiku moderních motorových vozidel je vedle osciloskopů, nejrůznějších testerů či počítače a různých kabelů potřeba také řada dalších užitečných pomocníků. Třeba i kvalitní a výkonná nabíječka akumulátorů. Proč? To ukáže jeden konkrétní příklad, kdy jsem běžnou diagnostiku u offroadu s výkonným pětilitrovým motorem zdárně dokončil jen díky výkonné nabíječce.

Vozidlo

VW Touareg 5.0 V10

Diagnostika

Pro domluvenou prezentaci diagnostiky v jednom ze servisů nám připravili pětilitrový Volkswagen Touareg se vznětovým motorem, tedy vůz opravdu s bohatou výbavou, jehož mimořádně vysoké energetické nároky pokrývá soustava dvou akumulátorů (obr. 1 a obr. 2). Sice jsem takový vůz nečekal, ale nenechal jsem se zaskočit. Měl už jsem totiž jednu dřívější zkušenost, kdy pouhé diagnostikování skončilo zcela vybitým akumulátorem s nečekaným množstvím následných problémů.

Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.

Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články