Vážení čtenáři, přinášíme pokračování seriálu, ve kterém se specialista Dalibor Plischke ze společnosti MOTOR expert s.r.o. věnuje problémům závad souvisejících s rozvody. Další případ popisuje řešení problému s výpadky všech válců u vozidla Škoda Superb III 1.8 TSI, kód motoru CJSC.
PERIPETIE S ROZVODY (3)… další díly ZDE

Obsah článku:
• Projev závady
• Kontrola paměti závad
• Kontrola zobrazovaných hodnot
• Analýza účinnosti válců – poznámky k metodě
• Analýza účinnosti válců – popis výsledků analýzy
• Vyhodnocení vzájemné fáze vačkových hřídelí vůči klikové hřídeli
• Kontrola primáru zapalování
• Doporučení majitelce vozidla
• Rozsah provedené opravy motoru
• Kontrola po opravě motoru
• Závěr
Článek ze seriálu Liga mistrů diagnostiky. Další díly ZDE.

Pár slov k pohonu zkoumaného vozidla: jde o motor z rodiny EA 888, konkrétně o jeho třetí generaci, kde byl vysokotlaký systém vstřikování paliva přímo do válců (TSI) doplněn o nízkotlakou variantu vstřikování do sacího potrubí (MPI). Pohon vysokotlakého čerpadla zajišťuje čtyřboká vačka na levém konci vačkové hřídele výfuku (obr. 1).
Obě vačkové hřídele disponují systémem variabilního časování ventilů pomocí změny fáze vaček vůči klikové hřídeli. Vačková hřídel výfuku je navíc opatřena systémem AVS (Audi valvelift system), umožňujícím dvoustupňovou změnu zdvihu výfukových ventilů.
Zajímavým řešením je také integrace výfukových svodů přímo v hlavě motoru (válce 1 – 4 a 2 – 3 mají společný výstup), díky tomu může být turbodmychadlo přišroubováno přímo k hlavě motoru, což uspořilo 40 % hmotnosti turbodmychadla (zdroj: dílenská učební pomůcka Škoda [SSP č. 99]: motory 1.8 I TSI 132 kW a 2.0 I TSI 162 kW – EA 888). Na konci sacího potrubí (u hlavy) naleznete také vířivé klapky systému VTS (variable tumble system), zajišťující změnu proudění náplně válců (kolmý nebo příčný vír) dle aktuálního provozního stavu motoru. O zajímavostech konstrukce tohoto motoru bychom si mohli povídat mnohem déle, ale pojďme k vlastnímu popisu diagnostického případu.
Projev závady
Na první pohled měl motor problém s pravidelností chodu při volnoběhu, kdy se jeho vibrace cyklicky přibližně každých 5 s opakovaly. Naopak ve zvýšeném volnoběhu nad 2 000 min-1 se projev motoru zlepšil.
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.

