ASEM: aktuální informace z oblasti měření emisí

Ve spolupráci s Asociací emisních techniků a opravářů, z. s., (ASEM) vám přinášíme aktuální informace z oblasti měření emisí.

Do sněmovny se blíží připravovaná novela zákona o silniční dopravě, o které se však jedná již nyní při aktuálně schvalované novele zákona o ochraně ovzduší. Tu má v gesci Ministerstvo životního prostředí, které ale „v dopravě“ postrádá jakékoliv pravomoci. Dosavadní průběh přípravy novely bohužel naznačuje, že ačkoliv vozidla ve špatném technickém stavu způsobují velké množství nademisí, nebude se při novele brát na nefunkční systém STK a SME ohled. Obce tak budou muset o to víc řešit své nejvýznamnější znečišťovatele samy. Jako nástroj jim mají postačit emisní zóny. Pravomoc ke zkrácení technické způsobilosti vozidla Ministerstvo dopravy obcím svěřit nechce.

Vláda uložila úkoly

Po jednání podvýboru pro dopravu a negativních výsledcích emisních kontrol na silnicích prováděných Centrem služeb pro silniční dopravu (CSPSD) a Policií ČR se česká vláda 22. května rozhodla přijmout usnesení, jež má vést ke zlepšení měření emisí, a uložila proto přímo ministrům dopravy i vnitra následující úkoly:

  1. Ministr dopravy má za úkol do 31. prosince 2024 předložit vládě zprávu o výsledcích měření emisí z let 2021 až 2023 prováděných ve stanicích technické kontroly (STK) a stanicích měření emisí (SME). Zpráva má zahrnovat činnosti státního odborného dozoru a návrhy na zefektivnění těchto činností s cílem snížit počet vozidel nesplňujících emisní limity.
  2. První místopředseda vlády a ministr vnitra mají zajistit každoroční a intenzivnější kontroly emisí v rámci technických silničních kontrol ve všech krajích ve spolupráci s Centrem služeb pro silniční dopravu. Výsledky těchto kontrol mají být předloženy vládě do 31. prosince 2024.


Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.


Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

Koupit předplatné

Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články