V tisku nedávno proběhly zprávy o možném neprodloužení nařízení o blokové výjimce pro motorová vozidla (MVBER) a možném konci nezávislých autoopraven. Toto nařízení, jehož platnost končí 31. května 2023, upravuje hospodářskou soutěž na trhu s náhradními díly pro všechna motorová vozidla se třemi a více koly. Prosté neprodloužení je samozřejmě nesmysl, byznys si vždycky svoji cestu najde… Nicméně jak se dočtete v tomto článku, určitá úskalí zde jsou. Zeptali jsme se zástupců největšího tuzemského dodavatele dílů na trhu, společnosti LKQ, jak celou problematiku sledují a jaký očekávají vývoj.
Co je cílem nařízení
Zajistit spravedlivou hospodářskou soutěž posílením nařízení o blokové výjimce pro motorová vozidla (MVBER) prostřednictvím neomezeného, účinného a nákladově efektivního přístupu nezávislých opraven k úplnému sortimentu náhradních dílů.
Pozadí
- Nařízení o blokové výjimce pro motorová vozidla (MVBER) upravuje hospodářskou soutěž na trhu s náhradními díly pro všechna motorová vozidla se třemi a více koly. Jeho platnost končí 31. května 2023.
- MVBER zahrnuje pravidla hospodářské soutěže týkající se:
- obchodu s náhradními díly (včetně dílů OEM = original equipment manufacturer, v překladu volně „výrobce originálních dílů“),
- možnosti výrobců OEM kontrolovat nákup dílů prostřednictvím svých smluvních distributorů (n
Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.
Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele
Máte už předplatné? Přihlásit se.
- možnosti výrobců OEM kontrolovat nákup dílů prostřednictvím svých smluvních distributorů (n