Co bude dál s blokovou výjimkou?

V tisku nedávno proběhly zprávy o možném neprodloužení nařízení o blokové výjimce pro motorová vozidla (MVBER) a možném konci nezávislých autoopraven. Toto nařízení, jehož platnost končí 31. května 2023, upravuje hospodářskou soutěž na trhu s náhradními díly pro všechna motorová vozidla se třemi a více koly. Prosté neprodloužení je samozřejmě nesmysl, byznys si vždycky svoji cestu najde… Nicméně jak se dočtete v tomto článku, určitá úskalí zde jsou. Zeptali jsme se zástupců největšího tuzemského dodavatele dílů na trhu, společnosti LKQ, jak celou problematiku sledují a jaký očekávají vývoj.

Co je cílem nařízení

Zajistit spravedlivou hospodářskou soutěž posílením nařízení o blokové výjimce pro motorová vozidla (MVBER) prostřednictvím neomezeného, účinného a nákladově efektivního přístupu nezávislých opraven k úplnému sortimentu náhradních dílů.

Pozadí

  • Nařízení o blokové výjimce pro motorová vozidla (MVBER) upravuje hospodářskou soutěž na trhu s náhradními díly pro všechna motorová vozidla se třemi a více koly. Jeho platnost končí 31. května 2023.
  • MVBER zahrnuje pravidla hospodářské soutěže týkající se:

    • obchodu s náhradními díly (včetně dílů OEM = original equipment manufacturer, v překladu volně „výrobce originálních dílů“),

    • možnosti výrobců OEM kontrolovat nákup dílů prostřednictvím svých smluvních distributorů (n

      Pokud Vás článek zaujal a přejete si pokračovat v jeho přečtení, přihlaste se.


      Tento článek je přístupný pouze pro předplatitele Logo

      Koupit předplatné

      Máte už předplatné? Přihlásit se.

Další články